Bukefalos 28 år!

Visa era väggar!

Reykur

Trådstartare
Hur ser era väggar ut? Tapetserat eller målat? Fondväggar?
Bildbomba mig! Jag har aldrig tidigare varit i "tapetväljarsituationen" utan har alltid varit tvungen att inreda utefter redan satta förutsättningar sas.

Jag önskar att se massor med bilder på etra olika rum och väggarna som omger dessa. Beskriv även gärna er tanke med valet.
 
Sv: Visa era väggar!

jag målade om min lägenhet som var i en färg jag inte trivdes med. är en etta på 32 kvm med sovalkov. valde att måla vitt för att det är lättast så, och känns bra när man ska sälja. men ville inte ha vitt i sovalkoven eftersom det redan är lite för ljust för mig i lägenheten när jag ska sova, så där fick det bli mörkbrunt!

lgenhetenfix3.jpg
 
Sv: Visa era väggar!

Snyggt! Jag gillar vita väggar.

Nog vet jag att det finns fler här med uppvisningsbara väggar!
 
Sv: Visa era väggar!

Bilderna från mitt sovrum, direkt efter det fixats. Det är lite mer prylar inne i hyllorna nu.

DSC00473.jpg


DSC00489.jpg


DSC00491.jpg


Gardinerna saknas dock fortfarande... (Skäms lite :o)

Ska dra om taklampan så att den hänger över sideboarden istället för över sängen. Sen. Ungefär samtidigt som jag får upp gardinerna antagligen. :p

Det blev som det blev eftersom jag förälskade mig i tapeten, och så blev det till att välja möbler och väggfärg för att matcha tapeterna. Ursprungsplanen var soft i gammelrosa och mossgrönt. Jäjä... planer är till för att ändras!
 
Sv: Visa era väggar!

har en helt underbar tapet nästan helt i guld som fondvägg i hallen :love:


och i sovrummet har jag en blommig:
 
Sv: Visa era väggar!

Vilken mäktig sänggavel!:love: Men den försvann nästan i fondväggen.
 
Sv: Visa era väggar!

jaa den gör ju det.. tyvärr!
är lite missnöjd med hela rummet, skulle haft vita väggar men köpte fel så det blev grått... :( funderar på att måla vitt och sätta upp en mildare fondvägg som inte är så plottrig :p

(den är köpt på IKEA btw, 600-700 spänn!)
 
Sv: Visa era väggar!

Har ni funderat över att ha fondväggen på motsatt sida istället för på samma sida som den vackra sänggaveln?
 
Sv: Visa era väggar!

Vilket årtioende då? Har aldrig sett den! ;)
 
Sv: Visa era väggar!

jaa nu såhär i efterhand så ångrar jag mig ju.. :p men jag kan inte flytta sängen, för då måste man gå runt hela för att komma ut på balkongen :p
det får bli nån ändring senare, kanske inte prio 1 när vi har nästan en hel lgh att rusta först :p
 
Sv: Visa era väggar!

den är nog typ jätteny och jag har bara sett den i Uppsala! kommer inte ihåg vad den heter heller tyvärr... men borde ju vara rätt lätt att beskriva för nån på sängavdelningen ;)
man hänger upp gaveln på väggen och köper fötter separat i samma stil.
 
Sv: Visa era väggar!

Oh då får man ta sig en tur till uppsala då :D Vilka bredder finns den i?
 
Sv: Visa era väggar!

bara en bredd, typ 170 cm... jag har 160 säng och det är lite som sticker ut
 
Sv: Visa era väggar!

Åh vi har 180 :( Skulle nog inte bli snyggt.

Hittade den på hemsidan nu :D Massa nyheter ju! *surfar ikea som en tok*
 
Sv: Visa era väggar!

Jag skulle nog kunna lägga in hur många bilder som helst...
Vi är relativt nyinflyttade i nyrenoverad 3a. (Allt utom badrumsgolvet och vitvaror är nytt)


Sovrummet. Alla väggar är i samma tapet. Det häftiga är att silverringarna syns på vissa vnklar (som på kortet ovan) men int ei en annan. Så tapeten är lite levande eller hur man ska säga.


Här kan du se ringarna lite grann emot tavlan, men i hörnet så syns de inte alls egentligen! Jag tycker att det är häftigt.


Här är vardagsrummet/TV-rummet. Längst till vänster ser du strukturen i tapeten (förlåt att det inte syns bättre, säg till om du vill ha en närbild på den så fixar jag det!)
Denna tapeten blev sambons arbetskamrat tokig i. Han skulle ha den i sitt kök så jag fick fixa fram vad den hette åt honom.


Köket. Meningen var att det skulle vara två olika tapeter med en bård på, men det hade blivit så dyrt för de små bitar som skulle tapetseras så vi avstod. Men jag är grymt nöjd. Köket är ju min avdelning så det var viktigt att jag trivdes. Här har min sambo (och hans mamma) verkligen tillgodosett mina önskemål.

http://www.pixbox.se/pic_show_id22076199.html Här är en lite dålig bild på hallen. (den enda jag bild jag har än så länge)
http://www.pixbox.se/pic_show_id22076171.html Gästrummet.

Badrummet är kaklat till hälften och resten är målat grått. Inga konstigheter alltså.

Kan tillägga att jag har godkänt lägenheten på ritningen (sambon var på visningen ensam, då var hela lägenheten totalt förstörd om jag har förstått rätt)
Tapeterna har jag suttit ute på internet och tittat efter, skrivit ner mina önskemål på papper och låtit sambon se vad jag velat ha. Sedan har han hos hyresvärden fått välja så lika tapeter som möjligt. Och det har han lyckats bra med även om det bara är köket som är riktigt nära det jag ville ha. Tapeterna i TV-rummet gjorde mig riktigt fundersam först, men när möblerna väl stod på plats blev det riktigt bra. Han gjorde sitt bästa och jag är nöjd.

Önskar du några närmare bilder på något så säg till så ska jag försöka fixa det!!!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 241
Senast: Wille
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 961
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 808
  • Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara...
2
Svar
28
· Visningar
2 258
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp