Visa fler blogginlägg? Blogghjälp!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare sandrahedman
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 079
S

sandrahedman

Jag har min blogg på bl*gg.se. Jag skulle önska att när någon går in på en särskild kategori så ska det visas fler än exempelvis de senaste 10 inläggen. Att man exempelvis kan trycka på "visa tidigare inlägg".

Någon som vet hur man gör? Bloggtrenden har ju spridit sej markant så nog borde det finnas flera bloggare här. ;)

Sv: Visa fler blogginlägg? Blogghjälp!

Hmm... När jag klickar på min standardkategori så visas mååånga inlägg, men inte alla.
Man kanske kan välja månad + kategori?

Min visar alla inlägg i en kategori tex Teneriffa, 12 inlägg, alla syns. Har samma som dig.

Du kan gå in och ändra hur många inlägg du vill ska visas, det gör du i kodmallen under design.

Antar att du menar denna rad:
<tag:entrylist limit="20">
Men låt säga att jag om ett år skrivit 100 inlägg inom den kategorin,då blir det ganska jobbigt om alla hundra ska laddas upp med en gång. Finns det inte något sätt att "bläddra bakåt" ?

Då får den som ska kolla trycka på en viss kategori.
Jag som inte har delat upp min inlägg i olika kategorier har bara allmänt, om man trycker där kommer alla inlägg upp.
Eller så får man gå in på en viss månad och då kommer alla inlägg som är skrivna den månaden upp :)

Men det är ju det jag säger att när man går in på en speciell kategori så visas inte alla inlägg.

Jag tror jag vet vad du menar! Du menar att om du går in på en kategori eller månad så visas inte alla dina inlägg du gjort den månaden?

Om du ska ändra det går du in på din design-kodmall så finns det olika ställen man kan redigera i. (Front page, Entry page, category page, archive page) Om du vill ändra så du ser alla inlägg i kategorierna, väljer de category page. Letar upp koden <div id="content"><tag:entrylist limit="500"> (Jag har ändrat det till 500)

Sen måste du leta upp <div id="side"> och under senaste inläggen <div class="navheader">Senaste inläggen</div><tag:recentlist limit="500"> Så ändrar du siffran till så många inlägg du vill ska visas. Det är inte säkert det står exakt på samma ställe på din blogg, men det är något liknande.

Så gör du likadant på Front page, Category page och archive page. Finns en bra blogg där man kan få hjälp med allt möjligt. Kan skicka den i PM till dig! ;)

Hoppas du förstod hur jag menade, de kanske är lite luddigt! Jag är inte så bra på att förklara sådant här. :grin:

Ja precis vad jag menade, hann lista ut det innan jag såg ditt svar dock ;) Tack!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Idag har det gått 29 år sedan denna sida först blev tillgänglig på internet. Först, lite om vad som hänt det senaste året: Jag har som...
Svar
4
· Visningar
1 363
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
12 025
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
526
Senast: cassiopeja
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 730

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka