Visning av föl på premiering.

Sv: Visning av föl på premiering.

nu har jag iochförsig väldigt begränsad erfarenhet av utställning vid hand (har heller aldrig sysslat med avel själv). men när jag visade vårt 3 åriga russ sto för diplom så va det självklart att hon visades i träns (fast utan nosgrimma) även ALLA dom andra hästarna visades i träns.

min vännina som hjälpte mig (sysslar med avel/visningar osv. på en stor lite udda ras) sa iallafall hon att man har ALLTID träns, fast helst utan nosgrimma då huvudet kommer mer till sin rätt samt att man har ett spö med sig för att göra fina vändningar.

tycker inte om tanken på att visa 3 åring med föl vid sidan :eek: då är ju märren betäckt som ofärdig 2 åring...den uppfödare vi handlar av betäcker första gången vid 4 år, men har sagt att en del tycker det är ok. vid 3. då är ju märren 4 resp. 5 när den fölar.
 
Sv: Visning av föl på premiering.

PRE hingstar får inte visas i träns på utställning! Lite skrämmande tycker jag som skall visa min hingst för första gången nästa höst. Många hingstar i ridhuset samtidigt och inte en enda med träns....då får man ha koll helt enkelt...

Huh, det låter ju helt vansinnigt! Börjar en bråka är det ju lätt att sätta igång resten med = ajökens med många fina hästar och kanske människor. :crazy:

Sån himla dum regel :crazy:
 
Sv: Visning av föl på premiering.

Har letat överallt efter det ..... häftet men kan inet hitta det. Ska fortsätta mitt sökande:)
 
Sv: Visning av föl på premiering.

3åringar brukar inte ha föl vid sidan, det är väldigt ovanligt. Skulle tro att det var 4åringar o uppåt.
På premieringarna i Svenljunga(södra älvsborg) vart det ett treårssto med föl, men den hade kommit till av en tjuvbetäckning (dock en lyckad sådan:love:)
 

Liknande trådar

A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 132
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Skulle chipmärka vårt föl och skulle ta det samtidigt med de andra fölen som gick i hagen. Vi tog med oss 2 ston och deras föl och...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 861
Islandshäst Vad får man göra på Islandshästar inför visning? Just i det här fallet är det fölvisning jag tänker på. Man får väl inte klippa...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: pemblan
·
Avel Jag är som sagt i fölköpartankar och har hittat ett föl som jag gillar. Ska åka och titta på det nästa helg(har änsålänge bara sett...
Svar
4
· Visningar
4 359
Senast: QuickStar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Betyg idrott högstadiet
  • Vad gör vi? Del CXCVIII
  • Vad är detta?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp