Visningar.?!

Vita_N_6520

Trådstartare
Visste inte redigt var jag skulle lägga den här tråden, menmen.

Det är så att jag ska visa en åring (sto) i sommar, men jag vet inte redigt hur det går till.
Har visat en häst på 3årstest, och en på fölvisning, så lite koll har jag ju.
Men jag har aldrig visat någon åring, och heller aldrig varit med på någon sådan visning.
Samt att jag skulle behöva lite uppdatering :p

Hur går det till?
Vilka gångarter visar man?
Ska man visa i träns eller grimma?
Vad tycker ni man ska ha för kläder? (finns det bestämmelser?)

Hästen ifråga är en fjording, så jag vet inte ens om det går till som på vanliga halvblodsvisningar :crazy:

Tacksam för alla svar ni kan ge! :bow:

Sv: Visningar.?!

Hej!

Om du har möjlighet, åk gärna och kolla på en visning innan så du ser hur det går till!

I mitt område ordnar arrangören i år en kurs i att visa häst för hand dit de bjuder in alla som är anmälda! Kanske ordnas något liknande i din närhet? Kanske kan du kolla med rasföreningen om de vet eller har tips?

Vet inte alls hur det fungerar för fjording, men för nordsvenskar visar man hästen i skritt, uppställd samt i trav. Träns är oftast det som gäller, dock får föl och 1-åringar visas i grimma (om det inte ändrats).

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har haft ett PRE sto i snart 3,5år. Hon var bara inriden strax innan hon kom till min och min mammas ägo. Hon var då inriden på... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 931
Senast: Emuliiaa
·
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
1 062
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 509
Senast: Edla
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år... 2
Svar
34
· Visningar
4 641
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka