Vissa datum har dålig karma

Igår var det bra att inte välja vägen genom Götet. Jag var på väg hem från en biltur söderut och blev sittande i bilkö i två timmar innan jag kom ut på andra sidan. Kombination av vägarbete i Tingstadstunneln och sista dagen på bokmässan. Fast det såg iofs ut som det gick fortare för de som åkte i motsatt riktning.

Stackars katten, hoppas de får till det!
 
Kattpojken är nu opererad i flera timar utav två kirurger. Lårbenet var mycket trasigt och även på höftisan var det dåligt. Han har en pinne i lårbenet och en platta på höftsidan för att lappa ihop. Turligt nog är han välmusklad - han följer ju med på hundpromenaderna - och det gjorde att skadorna i musklerna blev begränsade. Han har massor av smärtlindring nu och imorgon hör de av sig hur han mår och om han kanske börjat äta och gå på toa. Han kommer att ha burvila i 4 veckor och få komma ut på promenader men absolut förbud mot att hoppa upp och ner på saker. Jag har köpt en stor hundbur 176*80 cm som han kommer att få bo i - där får både toalåda och hans favoritkorg plats plus att jag tänker offra en matta han älskar att vässa klorna på. Försöker han klättra på gallret så ska vi sänka taket/höja golvet.

Stackars min fina katt. Nu hoppas jag på att det inte tillstöter några komplikationer och vi kan hålla honom smärtfri och att allt läker som det ska för i så fall så kommer han bli så gott som helt återställd
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp