Visste du att...?

Vätgas! Inte hydrogengas... :up:
//Kemisten

(Fast jag kan tyvärr inte förklara varför vätgas skulle bildas.
Kanske ngt med kopparjoner från ledningarna tillsammans med vatten och kloridjoner. *Gissar vilt*)
Låter mest som en bruksanvisning som gjorts för den amerikanska marknaden.
Visst kan man få galvaniska celler i vattenledningnätet men om man får vätgas så lär den ju försvinna rätt fort iom att den är så lätt. Mig veterligen brukar man inte ha tvättmaskinen i ett väl förslutet utrymme tillsammans med en avluftning för vattenledningarna. Jag hade i det läget där risken för H2 koncentrationer är så höga att explosionsrisk föreligger ändå varit betydligt mer orolig för en vattenskada pga hål i rören.
/också kemist
PS: För övrigt skulle jag nästan vilja köra en vätgasflaska någon gång så jag får skriva Wasserstoff, verdichtet på transportdokumentet (ja man får skriva på tyska)
 
Vätgas! Inte hydrogengas... :up:
//Kemisten

(Fast jag kan tyvärr inte förklara varför vätgas skulle bildas.
Kanske ngt med kopparjoner från ledningarna tillsammans med vatten och kloridjoner. *Gissar vilt*)

Står hydrogengas i min bruksanvisning :confused: Läskigt hur som helst.
 
Står hydrogengas i min bruksanvisning :confused: Läskigt hur som helst.
Äh bruksanvisningar. Inte sällan översättningar av översättningar.

Minns en bruksanvisning till en jordfräs. Det stod varningar på många språk. En av varningarna handlade om att inte bära löst sittande plagg som kunde trassla in sig i fräsen. När de väl kommit till den finska varianten så varnade den för att ha kläder på sig när man brukade fräsen.
Häpp.
 
Äh bruksanvisningar. Inte sällan översättningar av översättningar.

Minns en bruksanvisning till en jordfräs. Det stod varningar på många språk. En av varningarna handlade om att inte bära löst sittande plagg som kunde trassla in sig i fräsen. När de väl kommit till den finska varianten så varnade den för att ha kläder på sig när man brukade fräsen.
Häpp.
Det vore en syn för gudarna! Eller finska befolkningen! :D
 
Låter mest som en bruksanvisning som gjorts för den amerikanska marknaden.
Visst kan man få galvaniska celler i vattenledningnätet men om man får vätgas så lär den ju försvinna rätt fort iom att den är så lätt. Mig veterligen brukar man inte ha tvättmaskinen i ett väl förslutet utrymme tillsammans med en avluftning för vattenledningarna. Jag hade i det läget där risken för H2 koncentrationer är så höga att explosionsrisk föreligger ändå varit betydligt mer orolig för en vattenskada pga hål i rören.
/också kemist
PS: För övrigt skulle jag nästan vilja köra en vätgasflaska någon gång så jag får skriva Wasserstoff, verdichtet på transportdokumentet (ja man får skriva på tyska)

Varfor tror du att bruksanvisningen ar gjord for den Amerikanska marknaden? Det har ar PVC vattenrorens gyllene paradis :p
 
Därför att det är då det brukar gå överstyr med onödig försiktighet för att slippa stämningar
/Shaggy som har en karbinhake liggandes gjort i 2 mm tjockt aluminium på vilken det står "Do not use for climbing" :banghead::banghead::banghead:

Jag larde mig for nagra ar sedan att det ar stor skillnad pa "industrial" och "recreational" carbinhakar nar en hast brot en i mitt stall. Jag visste inte ens att det fanns "industrial", men de ar testade och tillverkade for styrka pa ett helt annat satt an "recreational".
 
Jag larde mig for nagra ar sedan att det ar stor skillnad pa "industrial" och "recreational" carbinhakar nar en hast brot en i mitt stall. Jag visste inte ens att det fanns "industrial", men de ar testade och tillverkade for styrka pa ett helt annat satt an "recreational".
Det här är väldigt OT men det här handlar inte om olika typer av karbinhakar utan om att ifall man använder just den haken så är man så korkad så man faktiskt förtjänar att trilla ner. Den är helt uppenbart inte gjord för något tungt. Det hela ligger på den här nivån
https://www.ettgottskratt.se/17-skyltar-som-far-en-att-tappa-hoppet-om-manskligheten/
 
Såg ett kattprogram på tv att en kattkull kan ha olika kattpappor i samma kull. Det visste inte jag innan.
 
Såg ett program för några år sedan om en flock babianer som levde på en soptipp i Israel. De hade en fiende, och det var vildhundar som kom in i deras revir och dödade babianer. Babianerna hade en jättehäftig lösning, de födde upp egna hundar som de präglade på babianer och som sedan bodde i flocken och försvarade dem. Ingen visste hur det hade börjat men man fick se på filmen när tiken lämnade sina valpar ( gissningsvis vid 6-7 veckor) längst ner i en ravin där de bodde och sedan var det babianerna som tog över omvårdnad och fostran av valparna. Tiken anslöt till den stora flocken och levde där tillsammans med alla babianer, över hundra stycken, ett tiotal hundar och även katter? Jag har för mig att programmet hette typ, Den pågående evolutionen.
 
Såg ett program för några år sedan om en flock babianer som levde på en soptipp i Israel. De hade en fiende, och det var vildhundar som kom in i deras revir och dödade babianer. Babianerna hade en jättehäftig lösning, de födde upp egna hundar som de präglade på babianer och som sedan bodde i flocken och försvarade dem. Ingen visste hur det hade börjat men man fick se på filmen när tiken lämnade sina valpar ( gissningsvis vid 6-7 veckor) längst ner i en ravin där de bodde och sedan var det babianerna som tog över omvårdnad och fostran av valparna. Tiken anslöt till den stora flocken och levde där tillsammans med alla babianer, över hundra stycken, ett tiotal hundar och även katter? Jag har för mig att programmet hette typ, Den pågående evolutionen.
Åh, så jäkla fräckt! Den hade jag velat se! Tyvärr verkar inte SVT visa den längre... Du vet inte om man kan se den på något annat ställe? :)
 

Liknande trådar

Fritid Jag har en fritidsaktivitet där jag tappat känslan av att det ska bli roligt. När jag väl är där och gör det så är det roligt och...
Svar
17
· Visningar
1 220
Senast: hollypolly
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
746
Senast: Rosett
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 936
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Arbetsintervju
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Att rensa i kalendern

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp