Vita fläckar

Kirre

Trådstartare
Har upptäckt två stycken vita fläckar på min häst som inte haft förut och undrar hur de kan ha uppkommit. De är inte stora utan mer en hopsamling av flera vita strån. Den ena sitter mitt på sidan av ganaschen och den andra på rumpan/låret. Det är uteslutet med någon form av tryck, helt enkelt pga dess placeringar. Inga sår heller på dessa punkter tidigare. Hon är förövrigt väldigt lite tecknad bara en vit halvkota på ena bak, inget mer.
Några funderingar på vad det kan vara?
 
Min fux har också såna små vita fläckar, men jag tror att det är efter små platta grå VÅRTOR (typ) för länge sen. Vet sa att det var inget farligt, inget att bry sig om!!Vårtorna alltså.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har för mig att jag tidigare har skrivit lite om mina funderingar kring ridning och teknik, men just nu kan jag inte hitta tillbaks...
Svar
0
· Visningar
461
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Jag upptäckte att min häst var svullen på ena sidan av ganaschen för en vecka sedan, alltså förra söndagen. Det är en mjuk svullnad ca...
Svar
2
· Visningar
3 694
Senast: iloveyou
·
Hästvård Min häst har fått två konstiga vita fläckar på mulen, en i nederkant av vardera näsborre. Tänk precis där snordropparna lägger sig om de...
Svar
3
· Visningar
1 278
M
Hästvård Min ponny har blivit lite konstig i pälsen.;) Han är helklippt (utom på benen och en "fyrkant" där sadeln ligger). Vi har klippt honom...
Svar
2
· Visningar
744
Senast: Moja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp