Vita ridbyxor med fläckar D:

Tuva

Trådstartare
Hej! Jag har ett par nya vita ridbyxor som har blivit super smutsiga! Har värsta paniken då de är ganska dyra och fläckarna går inte bort :(. Ett par pikeur är det och ett par hööks som jag gjort samma sak med. Det är allt från gräsfläckar till fettfläckar och svarta märken av sadeln... behöver verkligen några husmor tips som hjälp på traven ;).
 
Hej! Jag har ett par nya vita ridbyxor som har blivit super smutsiga! Har värsta paniken då de är ganska dyra och fläckarna går inte bort :(. Ett par pikeur är det och ett par hööks som jag gjort samma sak med. Det är allt från gräsfläckar till fettfläckar och svarta märken av sadeln... behöver verkligen några husmor tips som hjälp på traven ;).

Problemet är ju att ju fler ggr du försökt tvätta ju svårare är det numera att få bort fläckarna ;) det behöver oftast gå bort i första tvätten alt andra. Jag brukar använda galltvål vilket fungerar kanon. Använder det på alla vita tävlingskläder. Både i flytade som man har i tvättmaskinen och i "tvål-format" som jag gnuggar på fläckarna!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 330
Utrustning Jag undrar vad folk tycker om olika ridbyxor. Själv kan jag inte rida i skodda byxor alls! Helskodda byxor är hemska, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
2 595
Senast: palle
·
Hästvård Hej. Får snart panik över min häst, vet inte vad jag ska göra med henne. Hon fick mugg/rasp i sommras, inifrån då det var torrt och...
Svar
19
· Visningar
3 818
Senast: Hedwig
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 150
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp