Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sv: Vita veckor.
Dricker ofta, festar sällan. Gillar öl helt enkelt.
Skulle aldrig "ta en vit vecka". Om man har behov för det känns det verkligen som om man borde ta sig en funderare över sin alkoholkonsumtion. Kanske tänker annorlunda för att jag bor här nere på kontinenten.
Nej, du var inte den första! Jag skrev nåt liknande förra åretDå är jag väl den första som säger att japp, jag sitter faktiskt och ska ta en vit månad nu i maj. Det har inget att göra med att jag har problem med min alkoholkonsumtion, det kan absolut gå flera veckor utan att jag dricker minsta droppe utan att jag tänker på det, och då kallar jag det inte vit vecka. Nu har det dock hela våren varit väldigt mycket festande för min del (vi har tagit examen så det har blivit så), och då tar jag ett aktivt val att "skona" min kropp helt från alkohol en månad. Inget som kommer bli svårt för mig, jag har inga cravings efter alkohol, men när man gör ett aktivt val att avstå ens ett glas vin till maten så kallar jag det vit månad.
Kalla mig tragisk om ni vill.
Sv: Vita veckor.
Shit vad alla var lite goody two shoes här inne då
Jag har durickit mycket i perioder, och ja, det har hänt att jag bestämt mig för mig för att jag ska låta bli alkohol en månad eller så för att låta min kropp vara lite hälsosam ett tag. Funkar dock aldrig, för vill jag gå ut och dricka drinkar med nån så gör jag det ändå. Jag kallar det inte vita veckor förvisso.
Inspirerad av en annan tråd här. Hur länge och hur ofta har ni vita veckor? Eller kör ni lördagsgodisvarianten?
Nej, du var inte den första! Jag skrev nåt liknande förra året:
Jag är som de flesta andra, dricker när jag känner för det. Sen är jag även sån som skiter i vilken veckodag det är, jag känner inget behov av att dricka alkohol på en fredag, men känner jag för att ta ett glas vin på en måndag så kan jag göra det, om det passar, såklart. Det är dock något som roar mig ganska mycket, för det är inte helt okej enligt många.
Det spelar liksom ingen roll om man inte druckit en droppe alkohol på flera veckor eller månader, men tar man ett glas på "fel" dag så får man nästan alltid någon kommentar i form av "va, på en måndag?!" Men hade det varit två dagar tidigare hade ingen ens höjt på ögonbrynen...