Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Det är inte alla gånger hästarna behöver något tillskott av vitaminer vid pälssättning/fällning men ibland kan det dock behövas. I första hand tycker jag b-vitamin är att rekommendera, det finns i flytande form och kanske även som pulver - har inte tänkt på det ? Det finns också mycket b-vitamin i t.ex. foderjäst och vetekli.
Själv ger jag b-vitamin på hösten under pälssättningen och sedan multivitamin på våren, inte just enbart för pälssättningen då, utan för att vitaminerna i höet brukar sjunka på våren.
Jag brukar köpa en dunk eller hink multivitamin så här års, och ge tills den tar slut. Man vill ju ha B-vitamin så här års för pälsen, och så brukar man ju öka på träningen, och då skadar det inte med E-vitamin, och så börjar vitaminerna gå ur höet... Multivitamin känns helt OK så här års, helt enkelt. Och eftersom jag inte ger året runt så är jag inte orolig för att det ska bli för mycket av ÀDE-vitaminerna.
Foder & Strö
Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Foder & Strö
Tips på billigaste automatiska fodergrinden?
Jag kommer inte kunna lunchfodra kommande vinter, så därför behöver jag lösa fordringen på...
Kropp & Själ Jag hade i många år stora problem med torra ögonlock och ibland "sprucken" hud även runt ögonen. Det sved och jag såg ofta bedrövlig ut...