Vits med detta grimskaft?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Luva
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 728
Sv: Vits med detta grimskaft?

Sadana har jag sett i Lancaster hos Amish dar. De satter fast hasten med detta runt halsen nar de "parkerar vid tex affaren.
Dvs oglan gar runt halsen och andra anden satts fast i stangen.

Haha, sköna :rofl:

frågan är ju varför det säljs i en svensk affär om det är användningsområdet, för så ofta brukar jag inte se hästar parkerade på andra ställen än runt stallen :grin:

Jag antar att man sätter "strypdelen" runt ett ganska tjockt träd och fäster hästen i andra änden och inte tvärt om? ;)

Precis så tror jag tanken är.
Brukskoppel för hundar har en liknande lösning; man bildar en ögla att hålla i genom att knäppa haken i en ring, och längre ut på kopplet finns ännu en ring. Som här.

Vi får väl hoppas det, och att amish inte har just den där sortens grimskaft runt hästens hals.

Det går ju att använda som tyglar också, och bara knäppa av om man av nån anledning inte ska rida mer jag gå, eller som sagt om jag rider på långtur!

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Vad finns det för säkra färger att använda för att måla häst med? Tanken är att måla en svart häst med vita zebra-linjer, så någon vit...
Svar
6
· Visningar
677
Senast: WildHorse
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
886
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka