VM dressyr/hoppning/fälttävlan/WE 2026

Bukefalos 30 år!

Fiorano

Trådstartare
Tänkte att en samlingstråd för samtliga VM kunde vara en idé! Dressyr/fälttävlan/hoppning går i Aachen 11-23/8. VM i WE går i Spanien, Jerez de la Frontera 10-14/9.

De färdiga lagen är inte klara men för dressyren är korta listan:
Patrik Kittel/Touchdown
Mia von Essen/Invoice
Cecilia Bergåkra/My Friend
Therese Nilshagen/Navarro
Beata Söderberg/Talento
Caroline Darcourt/Lord Django el Bournonville
Rebecca Mauléon/Johnnie Walker
Laget ska bli officiellt 10/7

Svt sänder:
Screenshot_20260706_164750_Samsung Browser.webp

Jag känner bara att alla mina favoriter faller bort, både Dantes Pearl och Inoraline borta, snyft

enligt tidningen ridsport

Maria Wallberg kommer att vara programledare under SVT:s sändningar, AnnaMaria Fredholm kommenterar och Lotta Fahlberg är reporter. Dessutom medverkar Lotta Björe som expert i hoppning och Mats Eriksson som expert i dressyr. Lars Christensson är expertkommentator i fälttävlan.

Svenska dressyrlaget är klart:

Patrik Kittel/Touchdown
Maria von Essen/Invoice
Reserver
Caroline Darcourt/Bournonville

Lite nytt åtminstone. Känns inte som vi har nåt med någon medalj att göra öht.

Senast ändrad:
Svenska dressyrlaget är klart:

Patrik Kittel/Touchdown
Maria von Essen/Invoice
Reserver
Caroline Darcourt/Bournonville

Lite nytt åtminstone. Känns inte som vi har nåt med någon medalj att göra öht.
Snaaaaark. Men vi har ju liksom inget roligare att skicka?

Jag hade hellre sett Cecilia i laget före Rebecca faktiskt. Och PK hade väl kunnat ta nån ung och fräsch förmåga?
Hellre både Rebecca och Cecilia före Therese då känner jag, och Patrik har ju som du säger några lite häftigare yngre hästar som ser MYCKET roligare ut än Touchdown.

Von Essen är väl mest intressant men hennes rykte gör det ändå lite meh för mig.

Hellre både Rebecca och Cecilia före Therese då känner jag, och Patrik har ju som du säger några lite häftigare yngre hästar som ser MYCKET roligare ut än Touchdown.

Von Essen är väl mest intressant men hennes rykte gör det ändå lite meh för mig.
Jag gillar Therese och Navarro är väldigt vacker! Munnen inte toppen dock i Falsterbo. PK verkar ha försökt satt lite fart på piaffen på Touchdown vilket gav missar idag men han så lite ärtigare ut än vanligt😅. Håller med om MvE och det är lite samna med RM..

Daniel Bachmans häst Flash Gordon var riktigt fin och passar honom så bra! Hoppas han får behålla honom nu.

Hopplaget klart:
Peder Fredricsson/Alcapone
HvE/Minute Man
Wilma McMahon/Cicci
Petronella Andersson/Odina
Reserv Thomas Ryan/Jezebeau

Jag gillar Therese och Navarro är väldigt vacker! Munnen inte toppen dock i Falsterbo. PK verkar ha försökt satt lite fart på piaffen på Touchdown vilket gav missar idag men han så lite ärtigare ut än vanligt😅. Håller med om MvE och det är lite samna med RM..

Daniel Bachmans häst Flash Gordon var riktigt fin och passar honom så bra! Hoppas han får behålla honom nu.
Jag tycker Therese ser ut att vara en rätt snäll ryttare, men som person har jag bara hört negativt, dock från tredje hand så vet inte hur sant men är ändå lite sådär avvaktande pga det. Navarro tycker jag är en stor klump med fethals 😅

RM tävlade jag en del mot som ungdom innan hon blev känd och då var hon jättetrevlig, men ingen aning om hur det ser ut hemmavid med ridning osv.

CB är ju lite lokalkändisar i mina trakter av många anledningar men tycker hon är en duktig ryttare ändå.

Hopplaget klart:
Peder Fredricsson/Alcapone
HvE/Minute Man
Wilma McMahon/Cicci
Petronella Andersson/Odina
Reserv Thomas Ryan/Jezebeau
Lite förvånad faktiskt. Trodde Petronellas olycka skulle satt stopp för VM, men skönt att höra att det inte gjorde det! Vägde även Wilma och Amanda mot varandra efter NC igår, men glad att Wilma är med :)

Vart hittar du att Thomas Ryan är utsedd reserv förresten? På SvRF på insta så var reserven inte utpekad på samma sätt som för dressyrlaget.

Lite förvånad faktiskt. Trodde Petronellas olycka skulle satt stopp för VM, men skönt att höra att det inte gjorde det! Vägde även Wilma och Amanda mot varandra efter NC igår, men glad att Wilma är med :)

Vart hittar du att Thomas Ryan är utsedd reserv förresten? På SvRF på insta så var reserven inte utpekad på samma sätt som för dressyrlaget.
Det undrar jag också. Enligt Ridsportförbundets hemsida säger Anckarcrona att han utser reserven på plats.

https://ridsport.se/nyheter/aachen-...eriges-vm-guld-i-hoppning-ett-riktigt-bra-lag

Det var jag som missförstod SvRfs instainlägg. TR låg sist så antog att han var reserv men det stämmer inte.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka