Bukefalos 28 år!

VM i Tryon 2018 - Fälttävlan

Vad står "bd" för? Jag kollar på leaderboarden och ser det på japanske Kitajima.
Står förklaring längst ned:

"1R=1 Refusal, 2R=2 Refusals, 3R=3 Refusals, FR=Fall of Rider, FH=Fall of Horse, FOF Fall on Flat, MF=Missed Flag, BD=Breakable Device, DR=Dangerous Riding, MJ Missed Jump, RT=Retired, EL=Eliminated, DQ=Disqualified, WD=Widthdrawn, FD=Fence down"
 
Står förklaring längst ned:

"1R=1 Refusal, 2R=2 Refusals, 3R=3 Refusals, FR=Fall of Rider, FH=Fall of Horse, FOF Fall on Flat, MF=Missed Flag, BD=Breakable Device, DR=Dangerous Riding, MJ Missed Jump, RT=Retired, EL=Eliminated, DQ=Disqualified, WD=Widthdrawn, FD=Fence down"

Att jag inte såg det själv :o
 
Jag såg inte allt för läste på buke, men lät som nån ropade när hon gått i mål, var det på henne?
Vet inte men det rusade fram veterinärer osv för hon bara stapplade fram.. Men jag undrar hur det gått, de har ju inte uppdaterat ngt sen i sändningen..
 
Jag tyckte det såg ut som att den snubblade till för att den var trött och efter det började den halta.
Då såg det olka ut för oss. Fösrt troddee jag den var halt och sedan när den snubblade igen så gick jag över till att tro den är trött. Oavdett är det bara att hoppas att det inte är något allvarligt och att den mår bra.
 

Liknande trådar

Foder & Strö I senaste numret av den tyska hästtidningen Cavallo har man gjort ett test av foderrådgivning hos olika foderproducenter. Alla fick...
Svar
4
· Visningar
1 414
Senast: majola
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp