Volvo S60 som dragbil?!

Sv: Volvo S60 som dragbil?!

Det är v.50'n som drar 0,8 blandat och ca 1,2 med släp.
S60'n är en diesel den drar 0,5 blandat och 0,8 med släp, vid långkörning drar den bara 0,4 helt otroligt bra...
Det är därför jag drömmer om en V50 D5 AWD men det finns ju som sagt inte.
 
Sv: Volvo S60 som dragbil?!

Vi har MS på alla bilarna, främst för att alla släpen har MS. Behövs det lägger vi kedjor på en av bilarna.
 
Sv: Volvo S60 som dragbil?!

Vi har MS på alla bilarna, främst för att alla släpen har MS. Behövs det lägger vi kedjor på en av bilarna.

men du har 4hjulsdrift...jag har har bakhjulsdrift...*snyftar lite*

jag leker snorlobba på vägarna emellanåt :eek: men våra däck köpte vi förra året så vi har dom i år oxå,men nästa blir det dubbdäck, om jag så ska betala dom själv..hmm... :D
 
Sv: Volvo S60 som dragbil?!

MS=mud and snow :)

aha ja jeep är bra, pratar du "orginaljeep" så hade vi en cherooke för några år sen, den var grym, tog sig fram överallt i alla lägen, MEN fy så törstig :eek:

annars är ju landrover, som lovisaeleonora har en j-vligt bra bil.

vad kikar du på för "sort"? :)
 
Sv: Volvo S60 som dragbil?!

jag beklagade mig för pappa... vet inte vad han tittar på :angel:
 
Sv: Volvo S60 som dragbil?!

Det är därför jag drömmer om en V50 D5 AWD men det finns ju som sagt inte.

Det gör jag med! Jag fattar inte varför de inte kommit med det? Fyrhjulsdrift vill man ju ha i kombination med diesel.

Jag älskar min v50 diesel :love: men som sagt hade den funnits med AWD i kombination med högre markfrigång så hade jag bytt direkt. Min bil går j-kligt bra i snön med antispinn- och antisladden, men det hjälper ju inte när det är så mkt snö att bilen fastnar upp på snön :devil: (och på blåshålan Österlen kommer jättedrivorna Allan på besök var och varannan dag...)

Hur den funkar att dra med i snön har jag däremot inte prövat ännu :angel:
 

Liknande trådar

Utrustning Finns många dragbilstrådar, men de flesta handlar om långt nyare bilar än vad som lär vara aktuellt för mig nu. Så. I dagsläget är jag...
Svar
9
· Visningar
2 150
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp