Volvo v40 D3

Läste att ni körde på en v40, dvs att ni krockade med en 😂 tänkte ifall den blev skrot 🤪🙈

Jag har en v40 T4 -16, himla fräsig liten bil. Haft den snart 4 år. Automat och awd, känns som en stor bil att köra, tuggar bara på. Drar mitt stora släp med (för bilen) maxlast och det märks knappt. Känns hyfsat säkert även i vinterväglag.
Ångrar mig inte! Enda minuset är att det är svårt att hitta hundbur, inga med standardmått passar om man har hund över 10kg typ. Har bara lastgaller nu, annars lär man beställa helt galler bak. Är väl runt 3000 så inte hutlöst, men ändå 😁

Tror inte de nytillverkas, annars hade de blivit en till när denna är slut. V60 med awd är ju betydligt dyrare.
V60 med AWD är en fröjd att köra.
IMG_20220225_110422815.jpg

min i vinter skrud
 
Har kört en diesel (d4?) och i jämförelse med min bensin T4 känns den ju slow 🙈
Men med transport lastad 2t så känns det å andra sidan ingen skillnad heller, tuggar bara på 😍 min v40 får bara lasta 1500kg.
Så det kommer bli en v60 i framtiden. Ska bara bli rik först 😂
Har D5 (Polestartrim)+hybridmotorn, vågar inte kalla den slö. men hyfsat snål 4,6/100km om man tar det lugnt.
 
Jag har också serviceavtal och volvokort, man får dessutom rabatt på servicen 👍
Det är väldigt smidigt.

Min bil ska byta kamrem framöver och då ringde de från volvo och frågade om jag ville lägga serviceavtalet över fler år för att sprida kostnaden, var schysst😊
Det med rabatten har jag själv faktiskt inte tänkt på men det kan mycket väl vara så.
Vet jag blev osäker när det gällde miltalen för serviceavtalet och när det var dags att förnya, men de va jättebra att ha å göra med.

Sen har jag Volvia försäkring och får månadsavgift som också kommer på volvokortet, och de sammarbetar eller är samma som If och de gånger jag varit i kontakt med dom har de varit väldigt bra att göra med. Hade ett annat försäkringsbolag till den andra bilen och det var sjukt osmidigt, så även om det kanske är "lite dyrare" än andra försäkringar tycker jag det är värt varenda krona för mig pga bemötandet och smidigheten att få alla bilens utgifter på samma räkning så att säga. :)
 
Det med rabatten har jag själv faktiskt inte tänkt på men det kan mycket väl vara så.
Vet jag blev osäker när det gällde miltalen för serviceavtalet och när det var dags att förnya, men de va jättebra att ha å göra med.

Sen har jag Volvia försäkring och får månadsavgift som också kommer på volvokortet, och de sammarbetar eller är samma som If och de gånger jag varit i kontakt med dom har de varit väldigt bra att göra med. Hade ett annat försäkringsbolag till den andra bilen och det var sjukt osmidigt, så även om det kanske är "lite dyrare" än andra försäkringar tycker jag det är värt varenda krona för mig pga bemötandet och smidigheten att få alla bilens utgifter på samma räkning så att säga. :)
Volvia försäkring är guld värda. snabba och smidiga!
 
Det med rabatten har jag själv faktiskt inte tänkt på men det kan mycket väl vara så.
Vet jag blev osäker när det gällde miltalen för serviceavtalet och när det var dags att förnya, men de va jättebra att ha å göra med.

Sen har jag Volvia försäkring och får månadsavgift som också kommer på volvokortet, och de sammarbetar eller är samma som If och de gånger jag varit i kontakt med dom har de varit väldigt bra att göra med. Hade ett annat försäkringsbolag till den andra bilen och det var sjukt osmidigt, så även om det kanske är "lite dyrare" än andra försäkringar tycker jag det är värt varenda krona för mig pga bemötandet och smidigheten att få alla bilens utgifter på samma räkning så att säga. :)
Samma här!
 
Vi tittar på bilar och har hittat en Volvo V40 D3 på strax under 10 000 mil. Det verkar vara bra pris på den vi tittar, men tänkte höra om folk här har erfarenhet av bilen?

Vi har även tittat på en cross country, men den var dyrare och försäljaren sa att den var med fyrhjulsdrift på vintern (bara då? :cautious:). Men jag tror att vi inte har behov av fyrhjulsdrift då bilen körs mest till affären, sommarstället (asfalt nästan hela vägen) och jobbet. Vi behöver inte tänka på totalvikt etc för vi använder inte släp.

Det känns rätt bra i magen men tänkte iallafall höra här 😊

Vi hade tidigare en v40 -15, en D4 R-design. Älskade den bilen! Så rolig att köra, riktigt bra tryck i och känns som en stor bil invändigt. Hade bilen i 4 år, inte ett enda problem med den någonsin. Nu har våra kompisar köpt den och den funkar fortfarande lika bra. Skulle lätt köpa en sån igen om det inte var så att det ska in två bilbarnstolar och en dubbelvagn i bilen….
 
Vi hade tidigare en v40 -15, en D4 R-design. Älskade den bilen! Så rolig att köra, riktigt bra tryck i och känns som en stor bil invändigt. Hade bilen i 4 år, inte ett enda problem med den någonsin. Nu har våra kompisar köpt den och den funkar fortfarande lika bra. Skulle lätt köpa en sån igen om det inte var så att det ska in två bilbarnstolar och en dubbelvagn i bilen….
Ja D4 har mera hästkrafter än D3 har jag förstått men jag tror att vi är lite mera såna personer som föredrar lagom fart :D
Men det låter bra med att den höll bra :up:
 
Ja D4 har mera hästkrafter än D3 har jag förstått men jag tror att vi är lite mera såna personer som föredrar lagom fart :D
Men det låter bra med att den höll bra :up:
Förlåt men på tal om krångel .. 😂
Min går inte att låsa upp när det är kallt ute. Alltså det händer ingenting när man trycker på nyckeln. Batteriet funkar, bilen startar, men det kopplar inte när jag trycker på nyckeln? Så får använda den lilla nyckeln och låsa upp manuellt, och då drar den igång larmet 😂 har börjat lämna den olåst vid kallare än -10 ☠️
Sen om jag måste kallstarta av någon anledning, det händer ju ibland. Så växlar den inte förens den går på jättehöga varv 🤓 har jag kört bränslevärmare tillräckligt länge går den som vanligt. Annars jag får köra i 30 tills motorn är varm och bilen börjar växla normalt 🤷🏼‍♀️
Det kanske är något allvarligt fel på den men kyla tycker den inte om 🙈 och jag har varken garage eller motorvärmare 🫣
 
Förlåt men på tal om krångel .. 😂
Min går inte att låsa upp när det är kallt ute. Alltså det händer ingenting när man trycker på nyckeln. Batteriet funkar, bilen startar, men det kopplar inte när jag trycker på nyckeln? Så får använda den lilla nyckeln och låsa upp manuellt, och då drar den igång larmet 😂 har börjat lämna den olåst vid kallare än -10 ☠️
Sen om jag måste kallstarta av någon anledning, det händer ju ibland. Så växlar den inte förens den går på jättehöga varv 🤓 har jag kört bränslevärmare tillräckligt länge går den som vanligt. Då jag får köra i 30 tills motorn är varm och bilen börjar växla normalt 🤷🏼‍♀️
Det kanske är något allvarligt fel på den men kyla tycker den inte om 🙈 och jag har varken garage eller motorvärmare 🫣
Jag har läst om att bildörrarnas lås kan krångla lite vid kyla 😅 ... eh ja vi har inget garage heller 😅 men tak över huvudet (till bilen alltså :rofl:) och möjlighet till motorvärmare åtminstone. Alltid något 😅
 
Förlåt men på tal om krångel .. 😂
Min går inte att låsa upp när det är kallt ute. Alltså det händer ingenting när man trycker på nyckeln. Batteriet funkar, bilen startar, men det kopplar inte när jag trycker på nyckeln? Så får använda den lilla nyckeln och låsa upp manuellt, och då drar den igång larmet 😂 har börjat lämna den olåst vid kallare än -10 ☠️
Sen om jag måste kallstarta av någon anledning, det händer ju ibland. Så växlar den inte förens den går på jättehöga varv 🤓 har jag kört bränslevärmare tillräckligt länge går den som vanligt. Annars jag får köra i 30 tills motorn är varm och bilen börjar växla normalt 🤷🏼‍♀️
Det kanske är något allvarligt fel på den men kyla tycker den inte om 🙈 och jag har varken garage eller motorvärmare 🫣
Låter sjukt jobbigt! Måste vara ett fruset litet måndagsex🤪
 
Jag har läst om att bildörrarnas lås kan krångla lite vid kyla 😅 ... eh ja vi har inget garage heller 😅 men tak över huvudet (till bilen alltså :rofl:) och möjlighet till motorvärmare åtminstone. Alltid något 😅
Min har aldrig krånglat på det sättet iaf😊
 
Jag har haft en V40 T3 -17 som var supertrevlig! Kanske inte den stadigaste i fjällvinterväglag men det är ju långt ifrån alla småbilar som är. Kan absolut rekommendera om man inte behöver större bil. :)
 
Låter sjukt jobbigt! Måste vara ett fruset litet måndagsex🤪
Jag glömmer bort varje sommar hur dryg den är på vintern 😂 senaste två åren har vi inte haft jättemånga dagar med -15 eller mer iallafall och jag har den bara till jobbet, jobbar heller inte varje dag.

Juste 😂😂 bakdörrarnas låsanordning så dörren går att öppna o stänga fryser också, dvs den går att öppna men sen fastnar det och går inte i lås igen 🙈 måste ha värmepistol så spärren släpper, behöver väl säkert göras rent o smörjas bara men - det ska göras. Så använder inte baksätet heller när det är kallt 🤪 tur man har allt i bilen för har kört runt med dörren stängd med hjälp av bläckfiskarm 🙈🙈
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: attheedge
·
Fordon Min gamla bil håller på att ramla i bitar och kommer snart att behöva vandra vidare. Följaktligen behöver en ny införskaffas om jag ska...
2
Svar
30
· Visningar
2 286
Senast: Leeelot
·
Äldre Jag har bestämt mig för att dumpa min nuvarande Volvo V70 -08 som med sina dryg 32 000 mil nästan kostar mig mer i reparationer än den...
2
Svar
32
· Visningar
2 348
Senast: skerper
·
Äldre Är det någon mer här som har en eller känner någon som har? Om det är så är det bara jag som råkat illa ut eller är det strul med...
Svar
12
· Visningar
1 198
Senast: Energi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp