Volvo XC70 som dragbil

Sv: Volvo XC70 som dragbil

Är tyvärr ej gjord av pengar och de nya modellerna kostar nästan det dubbla

Problemet är att de tidigare bilarna har volvos eget 4wd-system som är av undermånlig kvalitet och helt enkelt slutar driva bakhjulen. Du får då en tvåhjulsdriven bil med bränsleförbrukningen av en fyrhjulsdriven bil och du märker inget förens du behöver fyrhjulsdriften och hela ekipaget åker baklänges ner i diket med ett spinnande framhjul... Men om du vårdar mittendiffen som en bebis och byter olja och servar den var 500e mil, kan den hålla, men fortfarande en chansning. Det kan ju gå bra.

När nästa generation xc70 kom hade de bytt till haldexsystem, som är bland de bästa på marknaden och därför har de inga problem med den delen av driften.

Liknande trådar

Fordon Jag vet, jag har startat ett antal trådar genom åren på samma tema men nu är det dags på riktigt. Min lilla V40 hade stora problem med... 2 3
Svar
57
· Visningar
5 161
Senast: super
·
Utrustning Vår gasdrivna subaru har förmodligen tackat för sig och det är antagligen dags att titta på ny dragbil. Om man vill ha något som är i...
Svar
8
· Visningar
1 302
Senast: Gnapp
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 040
Senast: Blyger
·
Samhälle Som en utomstående får jag lite rapporter från familj och vänner i Sverige och läser ju här med. Tänker främst på elpriser och nu... 15 16 17
Svar
328
· Visningar
23 819
Senast: Kratus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka