Vovven biter min andra vovve i bakbenet vid lek

• Hundhälsa
  • Trådstartare Trådstartare lindgreen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 2 031
L

lindgreen

I full fart, biter hon tag i den andra vovvens bakben och drar uppåt.. Jag nästan hör höfter gå sönder.. Detta är när dom leker tillsammans. Även när andra vovvar är med, så går hon på Selma (Den andra vovven)
Hon (Troya, den bitande vovven :p) beteer sig likt ett kattdjur i jakt, sänker huvudet, smyger fram och har FULL fokus på Selma när dom leker. Sen sätter hon fart och de få gånger hon kommer ikapp så nyper hon bakbenen.
Troligtvis för att fälla henne för att hon är så mkt snabbare än Troya?
Jag har ingen aning längre, det enda jag vet är att jag vill inte ha dom ute tillsammans längre. Troya hör INGETING när dom två leker, totalignorerar allt som kan ha med inkallning/tillsägelser att göra.

Och hon gör det INTE agressivt, utan för henne är det precis som att "det är ju såhär man ska göra när man busar"

Troya är högre i rang, hon är äldre och flyttade in först, men det är ingenting Selma käftar emot, hon har acceptera det för länge sedan.

Någon som har förslag på vad man kan göra?

Sv: Vovven biter min andra vovve i bakbenet vid lek

Tja, inte mycket att göra mer än att inte låta dem leka, endera permanent eller tills du fått ordning på 'hörseln' på Troya även under lek :devil:

Jag tror inte du kan programmera om dem så de leker på ett annat sätt, utan endera ingen lek, såtillvida du inte kan bryta direkt när du tycker det är överstyr.

Mina leker betydligt buffligare och ruffligare än jag eg skulle vilja. Gärna bita tag i nackskinnet och hänga sig fast, klänga på varandra (säkert utmärkt för ryggen.. eller mest inte) och - bita varandra i benen. Nu får de sällan något ordentligt tag, men får de det drar de lyckligt. Oftast fäller de 'bara' varandra.

Mina får hållas, dock har de inte försökt dra varandras höftleder ur led än, tack och lov.

Tja, inte mycket att göra mer än att inte låta dem leka, endera permanent eller tills du fått ordning på 'hörseln' på Troya även under lek :devil:

Jag tror inte du kan programmera om dem så de leker på ett annat sätt, utan endera ingen lek, såtillvida du inte kan bryta direkt när du tycker det är överstyr.

Mina leker betydligt buffligare och ruffligare än jag eg skulle vilja. Gärna bita tag i nackskinnet och hänga sig fast, klänga på varandra (säkert utmärkt för ryggen.. eller mest inte) och - bita varandra i benen. Nu får de sällan något ordentligt tag, men får de det drar de lyckligt. Oftast fäller de 'bara' varandra.

Mina får hållas, dock har de inte försökt dra varandras höftleder ur led än, tack och lov.

Idag har dom fått leka otaliga gånger under dagen, min tanke var att dom får trötta ut sig ordentligt, så att åtminstone Troya inser att man kan vara ute tillsammans utan att leka hela tiden. Vet ju inte om detta funkar, men jag fumlar efter halmstrån här ;) Leka får dom jättegärna göra, men helst inte så.
Kan nog vara så att jag är onödigt orolig då? Känns jättetrist om dom inte ska få leka :(
Funderar på att helt enkelt låta dom trötta ut sig. Första ägaren rekommenderade munkorg till Troya (Enbart vid lek med Selma), så vi köpte en stor rymlig munkorg med galler. Troya trivs faktiskt med den, och leken flyter på jättefint, men inte vill man ha munkorg på hundstackarn hela tiden om det inte behövs :/
När hon drar upp Selmas bakben så drar hon det åt sidan uppåt, inte bakåt uppåt. Kanske du förstod men jag såg att jag skrev luddigt ^^

Kanske det förlorar nyhetens behag.. Jag håller en tumme. Mina leker dock lika glatt dag ut och dag in, lekglada vovvar helt enkelt..

Kanske det förlorar nyhetens behag.. Jag håller en tumme. Mina leker dock lika glatt dag ut och dag in, lekglada vovvar helt enkelt..

Jag håller också tummar :bump:

Hihi det är mina med, så dom ger sig nog inte heller i första taget, men kanske blir det inte lika mkt bitande i bakbenen de allra varmaste sommardagarna ;)

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 268
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 306
Övr. Barn Det händer att jag umgås med folk som har barn(åldrarna spädbarn, 2-5 år samt låg- och mellanstadie), själv har jag inga barn och vet... 2 3
Svar
46
· Visningar
8 231
Senast: Och_Aye
·
Övr. Hund Nu börjar jag bli desperat här.... Det är så att jag och hunden, whippet på 11mån, flyttade in hos min mamma och mina 2 småsyskon för... 2 3
Svar
42
· Visningar
7 554
Senast: pumah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka