Bukefalos 28 år!

VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

N

NIRSGÅRD

VILL BARA VRÅLA AV MIG HUR I SJÄLVA DEN SKA DET GÅ TILL ATT HA SLÄD KÖRNING FÖR GÄSTER PÅ GÅRDEN NÄR DET REGNAR I FEBRUARI! :devil:IDAG HAR GUBBEN STÅTT I HÄLLANDE REGN OCH SNICKRAT OCH FIXAT EN SLÄDE SOM TAR CA 8 PERS. JÄTTEFIIN!!! HANSOMKANALLT..:bow: MEN SNÖN RINNER BORT OCH IMORGON SKA VI KÖRA 15 STYCKEN PÅ GLÖGG & PEPPARKAKE RUNDAN. MAN BLIR BARA SÅ LESSEN. EN DAM FYLLER 100 ÅR OCH VILL ÅKA FINSLÄDE MED FACKLOR JA MEN SJÄLVKLART SKA HON FÅ DET OM SÅ VI SKA ÅKA PÅ GRUS TANTEN FYLLER JU 100ÅR!! FATTA!! 100!!:bow: TACK NU KÄNNS DET BÄTTRE.:smirk:
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

I skåne är här inte ens ett snömoln så långt ögat kan nå :mad:!
Om jag har tur brukar snön alltid komma i sportlovet.

Mvh
Emma

pssst... Mycket trevligare att läsa vad du skrivit om du inte har igång Casp lock :angel:
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

jag antar att vi här i mellan sverige har mycket att lära när det gäller väder och vind från er sörlänningar. :smirk:här uppe har underlag, hagar och ute arbete oftast fungerat relativt smärtfritt men nu.. allt går ju så långsamt och är så tung jobbat. såja nu ska jag inte gnällla mer. imorgon har de lovat sol. ;)
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

HÄÄÄÄÄÄÄR!!!!!!!!!!!!!!!! :devil::devil::devil:

DSC_0125.jpg


DSC_0225.jpg


ibland är det bra att bo en bit upp :angel:
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

*Trygg håller på att packa*

-Vintern here I come!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:love:
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

Du kan alltid få lite av våran snö. Vi har väl sisådär 1 m mer än nödvändigt :p
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

Hejssan jag tycker att skogstomten skall ordna ett vinterkörläger med olika upptåg samt slädkörning med bjällror o liknande kalla det kurs med eubidrag .Dom hårda får bo i självtillverkad snöbivack för 200kr natten .dom veka får bo innomhus kanske på tältsängar i stallgången med hästarnas tuggande som vaggvisa .Bara fantasin sätter gränser.
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

Hejssan jag tycker att skogstomten skall ordna ett vinterkörläger med olika upptåg samt slädkörning med bjällror o liknande kalla det kurs med eubidrag .Dom hårda får bo i självtillverkad snöbivack för 200kr natten .dom veka får bo innomhus kanske på tältsängar i stallgången med hästarnas tuggande som vaggvisa .Bara fantasin sätter gränser.

200kr för en snöbivack? tror du vi är så billiga på snön? :eek:
Finns ett rött litet hus för de som vill lyxa, till och med egen skridskobana i källaren (ja om man inte är för lång förståss) men det blir ett dyyyrt alternativ.
Ser framtiden ekonomiskt tryggad :angel:
Japp när sätter vi igång?
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

Men hur har det fungerat för er med slädrundan då?
Fundering i all välmening sådär :)
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

tänker du på vks körtur så blir den när det blir snö på planerad plats själv kör jag med jämna mellanrum .men om jag får några fler kalas ideer skall jag snarast lyckliggöra körbuke med dom .
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

Jag hade kunnat åka på läger hos dig :angel:, bara om jag får ligga i en riktig säng :rofl:.

Mvh
Emma
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

nu är vår slädrunda genomförd och allt gick jättebra!:banana: den 100 åriga tanten satt som en liten prinsessa i kyrk släden ner bäddad till öronen i får fällar och bara log.:) de övriga som var barn och barnbarn åkte i gubbens egen snickrade slädar och det gick såååå bra han var sååå stolt. SNÖN?? ja det var hårfint stenar och grus började slå igen när vi hade haft glögg paus i skogen men idag 1 jaha har vi inte då 3- strålande vinterväder. nån skrattar däruppe.:rofl: knäppte lite bilder så ska ni får se när de är inladdade. våra dragare lindeman .saga och bullen skötte sig utmärkt.
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

nu är vår slädrunda genomförd och allt gick jättebra!:banana: den 100 åriga tanten satt som en liten prinsessa i kyrk släden ner bäddad till öronen i får fällar och bara log.:) de övriga som var barn och barnbarn åkte i gubbens egen snickrade slädar och det gick såååå bra han var sååå stolt. SNÖN?? ja det var hårfint stenar och grus började slå igen när vi hade haft glögg paus i skogen men idag 1 jaha har vi inte då 3- strålande vinterväder. nån skrattar däruppe.:rofl: knäppte lite bilder så ska ni får se när de är inladdade. våra dragare lindeman .saga och bullen skötte sig utmärkt.

Åh vad härligt det lät :love:
Kul att det gick bra! Ser fram emot bilderna.

Vi körde ju ett vinterbröllop med släde och facklor och det var ute vid havet och en sån här vinter med mest bara regn.
Så det blev till att köra på isiga vägar med lite lätt puder över.
Tyvärr har vi inga bilder på det hela, de som gifte sig har lovat några gånger att skicka. Men dom är väl lika kassa som oss att få tummen ur så :p
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

tänker du på vks körtur så blir den när det blir snö på planerad plats själv kör jag med jämna mellanrum .men om jag får några fler kalas ideer skall jag snarast lyckliggöra körbuke med dom .

näe det var NIRSGÅRDS äventyr jag syftade på ;)
Men man får ju hoppas att det blir snö så vks får sin lilla tur,
vi funderar snarare på att anmäla oss på den hos Sidbäck.

Ja delge gärna körbuke med dina snilleblixtar.
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

Jadu det finns nog så det räcker till dig också! Kom och hämta bara :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp