Bukefalos 28 år!

VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

hej nu ska jag göra ett tappert första försök att lägg in en bild det är ifrån torsdagens körning med vår hundra åriga tant som hon sa är man hundra år så är det ingen ide att vara rädd kör på jänta jag vill höra bjällrorna på hästen!! snacka om härlig tant.
glggturmed100r.jpg
[/IMG]
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

Så härligt det ser ut!:love:

Så där vill jag också fira min 100-årsdag!

Men du..visst ser jag snö på bilden???? Eller har ni rensat något bomullsplantage? ;)
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

JO det är snö.. orörd icke trampad snö det ser vackert ut men under snön rinner vattnet:eek: vi har inte nån tjäle i år. bilden visar en bra vinterhär.
mars2006.jpg

idag återvände gänget som ska iväg på forbonde resan. de tog en övnings tur till fäbodvallen med över nattning. de åkte kälkar igår morse - riktigt torr asfalt nere i byn.:angel: var svaret på frågan jag ställde om hur underlaget var sen i bergen var det fina vintervägar. inatt regnade det!! :eek:det var ett udda gäng som kom hem gåendes genom byn där det nu var bara asfalt lättare klädd än menad vargskinnspäls men de hade haft riktigt roligt. och hästarna var pigga och fina med bra uppförande längs vägen. bilder imorgon kanske då blir det en ny tråd om forbönder
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

Vilken härlig gammal tant :D
Hoppas man kan få vara sån när man blir gammal.

Kjul att allt fungerade bra för er.
Forbonde, är det mot Norge och Röråsmarknaden eller?
 
Sv: VrÅÅÅÅl!! Var Är Vintern???

vi kör inte till röros ÄN!:d vi är just nu nöjda med marknaden i skästra.
resan tar oss en vecka ändå och jag måste säga det är ett förbaskat trevligt gäng att resa med. vi kör hudiksvall tur o retur fullt tillräckligt när en blir själv hemma med
13 underbara hästar dock 13 st. och en ett årig dotter som är en solstråle men ändå :crazy:vi räknade på röros och den resan skulle ta oss 55 dagar. det blir många
boxar att mocka för den som blir hemma... här är vi på intåget i skästra och hästen heter julita ll ett ardenner sto som tyvärr inte klarade sin fölning :cry:resan 2007 blev den sista.
pylasskstra2007.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp