Vridbara Stigbyglar

Sv: Vridbara Stigbyglar

I know, har spanat in dem. Får nog bli ett par sådana. Trodde jag hade skrivit och tackat, men inte :p

Nu har jag av en tillfällighet hittat det du vill ha.(tror jag) Kolla in www.Bole.nu
eller titta i deras katalog. Där finns ett par Fillis stigbyglar, alltså ett par helt vanliga stigbyglar, men med vridbara fästen.

Jag har såna där stigbyglar som ni länkat till MDC Ultimate, är SUPER bra tycker jag, då min ena fotled och ledband inte är helt bra. Dom var lite meckiga att ställa in men när det väl är klart (prova sig fram bara) så är det de bästa stigbyglar :love: jag har haft. Kan inte tänka mig några andra nu.
Hoppas du blir nöjd med dina med!

Senast ändrad:

Ja eller vad man nu kan kalla det... så man vet hur man vill ha dem vridna (öglan på stigbygeln). Vad som passar en bäst. Om du förstår vad jag menar.

Så man kan låsa öglan i en viss vinkel?

Fungerar det att ha den "lös" också, så att den kan snurra?

Nej öglan blir liksom låst i det läget som man väljer, men man kan när som hellst vrida om dom, men dom snurrar inte medans man rider. Utan då är dom i de 45 eller 90 grader som man valt. Dom är väldigt bekväma och funktionerna är kanon bra tycker jag.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
610
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par...
Svar
19
· Visningar
694
Senast: zarmino
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 842
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka