Bukefalos 28 år!

Vuxna ponnyryttare!

Sv: Vuxna ponnyryttare!

Här kommer min ponnyälskling Cilla, 3 år!


Jag är 35 år, 160 cm och väger ca 50 kg. Älskar ponnies. Har haft andra hästar också men det är något alldeles speciellt med lurviga små ponnyöron :love:
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Här kommer min ponnyälskling Cilla, 3 år!


Jag är 35 år, 160 cm och väger ca 50 kg. Älskar ponnies. Har haft andra hästar också men det är något alldeles speciellt med lurviga små ponnyöron :love:

Hmm, ingen bild??? Verkar inte funka :cry:
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Det är nog bildadressen det är fel på, bilden måste finnas publicerad någonstans på internet för att kunna länkas.

HÄR finns en tråd om hur man laddar upp bilder.
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Thanx Pancakes!
Sitter inte vid datorn nu, får försöka lägga in bilden senare.
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Ni i tråden: Visst borde jag 160 cm 56 kg kunna rida en welsh av cobtyp som är maxad C?
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

KL

Har för första gången försökt mäta min kuse lite mer ordentligt. Har bara hur hög han var som 3åring.. Och nu har jag värsta storleksnojan:( Han var bara ca 137cm hög och jag är ju 161cm. Jobbigt om man ska behöva känna sig på gränsen i många många år till... För sälja går ju absolut inte. Jag vet ju att han klarar mig, väger ju bara 50kg.. Men känns ju som att vi aldrig kommer kunna komma någon vart eller visa oss på en tränings/tävlingsbana.:(
Har försökt förtränga hur liten han är men nu när jag får svart på vitt och hör 137cm vs 161cm så ser jag ju hur illa det låter. Han är ju inte så jätte grov heller.
Får helt enkelt ta upp körningen... Men tycker det är lite småläskigt med körning. Har aldrig känt att det varit min grej:crazy:
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Är 21 år, runt 165 och väger omkring 60 kg just nu (på väg ner), min ponny är ca 145, 13 årig new forest :) Min första häst och jag har inte minsta lust att 'byta upp mej' till storhäst, trots att några tjatar. Jag kommer nog hålla mej till ponnysar resten av livet, lagom fallhöjd :angel:



:)
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jag har ju sett flera bilder på er, och jag har aldrig upplevt att du sett stor ut. Man ska inte hänga upp sig för mycket på centimetrar utan se till helheten :) Det är ju inte någon spinkig ras vi har.
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jag kan ju säga att jag som är 168 lång har tävlat c-ponny på 138 cm! Inga kommentarer där inte.
Har visat bild förr, en brun liten ponny.

Mätte min häromdagen men hon blåste upp sig så att hon blev en bit över 150. :p Hon är i alla fall 147 på papper. :p
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Mulle007.jpg


Btw så vann (har jag för mig att de gjorde i alla fall) det här ekipaget nedan SM vid samma tillfälle som jag tog bilden.
Hon når ju inte ens hästen med sporren men det går bra i alla fall.

DSMVerdi2.jpg


Du behöver inte oroa dig för tävling.
 
Senast ändrad:
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Alltså, på vissa bilder tycker jag själv att det ser helt okej ut, men sen på vissa tycker jag att det ser riktigt illa ut:crazy: och jag vet inte riktigt vilka som stämmer bäst överens med verkligheten.
Några exempel:

Här tycker jag att det ser ganska bra ut storleksmässigt:

Z2.jpg


Z6.jpg


5487.jpg


SNV32714-2.jpg


Z3.jpg
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

...och här tycker jag att jag ser jätte lång ut:

45178.jpg


SNV32598.jpg


(ursäkta okontrollerad galopp men det är lite ögonblicksbild, hoppas jag iaf:o)
SNV36497.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Jag tycker inte du är för stor på någon av bilderna. Visst, du är ju inte för kort liksom, men för lång? Näe.
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Btw, film på ekipaget på EM

http://www.youtube.com/watch?v=CiHbNfbnUPI&feature=related

samma ryttare annan häst på någon internationell tävling.

http://www.youtube.com/watch?v=3eaS8KR_pYw

Visst det hade varit snyggare om ryttarens ben inte nått ner två dm under magen på hästen, men uppenbarligen så spelar inte
längden någon roll för hästarna eller för domarna med tanke på resultaten de har.

Jag kan också se lång ut på min på vissa bilder som här tex. Och då är hon stor d-ponny och jag är som skrivet innan 168 cm lång.

TellMeDoctorWhereAreWeGoing_by_Tarjeis.jpg
 
Sv: Vuxna ponnyryttare!

Tack så jätte mycket för länkarna! Roligt att se att man kan lyckas trots liten kuse:laugh: dock var det ju inte så vackert men det bevisar ju i alla fall att det GÅR!:laugh:

Och så får du snart sluta lägga upp bilder på Stella, annars kommer hon snart vara borta:angel:;) Så fin! Och du ser ut att vara mycket skicklig pilot:p
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 815
Senast: Johannna1
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 382
Senast: LiviaFilippa
·
Ridning Hej! Jag undrar hur länge jag kan rida min B-ponny. Han är 130 cm i mankhöjd och kommer att bli en liten c-ponny. Han är inte...
Svar
5
· Visningar
1 188
Senast: Dessie2010
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 008
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp