Sv: Wa 2012

Ja det var ni som vann va? Grattis!

Haha ja det brukar ju vara så att man har fullt upp, och så är det ju svårt att känna igen folk också när dom inte sitter på någon häst också, men nästa gång får vi försöka hinna säga hej i alla fall ;)
 
Sv: Wa 2012

Tänkte skriva en rad eller två här med. :) Min häst och jag blev smått "inlurade" i detta med WA av vår stallägare och det verkar vara en fantastiskt kul tävlingsform! Vi var med i Slöinge och kommer att komma till Ulricehamn om allt fungerar. Våra grenar är Reining och Pleasure och vi fick placeringar i båda trots att jag dagen innan tävlingen fick frångå min tanke att rida på tränsbett och slänga mig in på stång och enhandsfattning. Hästen trivdes inte alls på tränsbett och jag är absolut inte van vid enhandsfattning så det var lite med "allt eller inget" vi gav oss iväg.
Och inte heller höll vi på att komma fram alls då lilla bilen ansåg att den inte skulle åka hela vägen fram utan passade på att dö ett par mil innan. *suck* (Det visade sig vara ett enkelt fel att fixa, men det hjälpte inte vid den tiden på morgonen...) Plus att jag var superdålig med förkylning och feber. Allt som var fel var fel och ändå placerade sig vårt fina lag som 2a. (Team Långås)
Alla andra hade ju så oerhört roliga namn på sina lag och så kom vi... *haha* Vi hade inte riktigt fattat att man kunde döpa det till något tufft.

Jag ser jättemycket fram emot att tävla snart igen och få se alla andra fina ryttare och hästar. Hur kul som helst! :)
 
Sv: Wa 2012

Jag har ett par funderingar till er som rider WA.

: Vad anser Du om att finalen ska gå på annan ord/datum än SM? Vorde det inte roligare att få rida in och göra upp under SM? Allt för att på sikt öka statusen på WA till att gå från det den är i dag till att bli något som även de riktigt duktiga ryttarna vill rida. Med ökad status kan man locka sponsorer. DIVII tycker jag fortfarande ska vara en inkörsport men med en stark Div1 så finns det något för en DivII-ryttare att sikta mot. "Om jag gör bra i från mig nu och tränar till nästa år så ska jag försöka ta en plats i klubbens Div1-lag"

: Har Din klubb någon policy och/eller uttalat mål gällande WA? Ska WA Div1 representeras av de bästa ryttarna som klubben kan få fram, allt för att öka chanserna till finalvins, medans Div II är till för de som har en chans att få komma ut på tävlingsbanan?

: Har Din klubb lätt att få ryttare till att representera Din klubb?

: Vad har Du för ideer till kommande år med WA. Vad vill Du se för att tävlingen inte bara ska överleva, utan ska växa
 
Sv: Wa 2012

Vad anser Du om att finalen ska gå på annan ord/datum än SM?
Jag hade gärna sett att det var kombinerat med SM. Blev minst sagt förvånad när jag såg att det inte var så. Tycker WA-final passar perfekt på ett SM!

: Har Din klubb någon policy och/eller uttalat mål gällande WA?
Ärligt talat undrar jag om vår klubb har något mål med något..
Jag tycker div II är till för oss som vill få en kickstart i tävlandet, komma ut och prova på riktiga tävlingar även om man inte är så duktig. Div I är för de bättre ryttarna.

: Har Din klubb lätt att få ryttare till att representera Din klubb?
Nej, det var väl rätt precis att vi fick ihop ett lag..

: Vad har Du för ideer till kommande år med WA. Vad vill Du se för att tävlingen inte bara ska överleva, utan ska växa
Mer marknadsföring! Det är ju så att om man inte syns, så finns man inte.
Så en starkare marknadsföring, både inom klubben och ut till andra människor.

Jag har inte mycket att komma med än, har ju bara varit med en deltävling. Jag kommer säker ha massa idéer sen! :p
 
Sv: Wa 2012

: Vad anser Du om att finalen ska gå på annan ord/datum än SM?
Självklart skulle det vara roligare om det blir lite mer uppmärksamhet kring finalerna, som det ser ut i år så tror jag att det blir svårt att ens få lagen till finalerna med tanke på vart de ligger geografiskt. Att lägga det under SM skulle öka både status, deltagande och publik...

: Har Din klubb någon policy och/eller uttalat mål gällande WA?
Alla får vara med oavsett kunskapsnivå eller tidigare resultat. Finns i dagsläget inget intresse från de mer rutinerade ryttarna att delta i div I. Dags att jobba för att höja statusen?

: Har Din klubb lätt att få ryttare till att representera Din klubb?
Det är ryttarna själva som drar ihop lag och träningar, styrelsen ställer upp med att arrangera deltävling :-)

: Vad har Du för ideer till kommande år med WA. Vad vill Du se för att tävlingen inte bara ska överleva, utan ska växa[/QUOTE]
Höja status, skaffa huvudsponsor/sponsorer, rapportera på hemsidan från de olika deltävlingarna, lägg upp resultat och poängställning så att man kan följa även de andra distrikten...
 
Sv: Wa 2012

Vad anser Du om att finalen ska gå på annan ord/datum än SM?
Både bra och dåligt.
Jag tror det kan vara bra att ha WA-finalen skilt från SM då det kan ge själva WAdelen mer fokus och uppmärksamhet. Förra året kändes det lite som att WAklasserna hamnade lite i skymundan och det blev en VANSINNIGT lång dag eftersom alla klasser var spridda över hela dagen/natten. Ekipage som tävlar både WA-klasser och själv vill ställa upp i individuella SM-klasser behöver inte heller tänka på att det blir (för) många klasser för hästen.
Lite synd är det ju dock eftersom det alltid är mycket publik på ett SM och att själva "statusen" från WA kan dala eftersom det inte går med SM

: Har Din klubb någon policy och/eller uttalat mål gällande WA?
Nej, tror inte klubben riktigt har koll på vad WA är och att det faktiskt är väldigt stort och lockar många deltagare, speciellt i div II.
Jag ser div II som ett jättebra och roligt sätt att få erfarenhet för den gröne ryttaren/hästen, där fokus mer ligger på att ha kul än att vinna.
Div I är för de mer rutinerade där man kan mer "satsa på att vinna"

: Har Din klubb lätt att få ryttare till att representera Din klubb?
Nej det var väldigt många intresserade men rätt många föll bort av olika orsaker men vi fick ihop ett maxat lag

: Vad har Du för ideer till kommande år med WA. Vad vill Du se för att tävlingen inte bara ska överleva, utan ska växa
Fler deltävlingar, mer publicitet, sponsorer, presentation av alla lag på WRAS hemsida och bättre uppdatering under deltävlingarnas gång.
 
Sv: Wa 2012

Dags att puffa upp denna tråden lite, är väl flera distrikt som har WA-tävlingar nu i helgen?

I distrikt väst tävlar vi på söndag hos KbWR i Ulricehamn.

WCWR kommer dit med bägge lagen, dock är laget jag rider i minst sagt rejält decimerat, har vi tur kommer tre ryttare, varav en med reservhäst, så vi får väl se hur det går. Men vi ska göra vårat bästa för att åtminstone försöka försvara ledningen ;-) Personligen innebär det en motvillig debut i reining, med en häst som är allt annat än lämpad för detta, och som ännu inte är redo för byten, så det blir en spännande söndag!

Se Ya There Cowgirls!
 
Sv: Wa 2012

Vad anser Du om att finalen ska gå på annan ord/datum än SM?
Både bra och dåligt.
Jag tror det kan vara bra att ha WA-finalen skilt från SM då det kan ge själva WAdelen mer fokus och uppmärksamhet. Förra året kändes det lite som att WAklasserna hamnade lite i skymundan och det blev en VANSINNIGT lång dag eftersom alla klasser var spridda över hela dagen/natten. Ekipage som tävlar både WA-klasser och själv vill ställa upp i individuella SM-klasser behöver inte heller tänka på att det blir (för) många klasser för hästen.
Lite synd är det ju dock eftersom det alltid är mycket publik på ett SM och att själva "statusen" från WA kan dala eftersom det inte går med SM

Kan bara hålla med, att lägga WA-finalerna samma dag som de flesta finalerna gick va otroligt tidskrävande. Själv hade jag en tävlingsdag som började med besiktning kl 7.00 och jag lämnade ridhuset för sista gången ca 23.45 på natten.
Självklart ville man passa på att rida kvalklasser medans man ändå åkte ner och det blev så att jag red 5 klasser på söndagen, 3 för laget och 2 individuella finaler.

Jag hade uppskattat om WA-finalerna gick på lördagen för då hade all publik varit kvar och sett vilka lag som vann. Alla utom närmast anhöriga hade lämnat arenan långt innan vi va klara.. Så om det ska locka sponsorer till WA så måste det ligga på annan tid än det gjorde förra året.

Distrikt Mitt har sin första deltävling den 26 maj i Sunne så då börjar vårt tävlande!
 
Sv: Wa 2012

Swr kommer också med vårt lag. Men vi har också lite bortfall av folk, bland annat vår lagledare som inte kan komma tyvärr. Men men vi får se det för vad det är, träning :)
 
Sv: Wa 2012

Och vi kom inte alls idag :( Ytterligare en häst skadad, så det var bara jag och en ryttare till som var fit for fight, och vi fick ej tag på reservhäst till någon av de andra ryttarna.

Men vi ses nästa helg hos WSG, kommer och rider individuellt i D-klasserna, och hejjar på vår klubbs andra lag "Risk för Pisk" :)

Lycka till alla som tävlar i Ulricehamn idag :)
 
Sv: Wa 2012

Men vad tråkigt! Hoppas ni har bättre tur med form till nästa helg. Själv kommer jag inte dit, ska på systers examen i Sthlm då, typiskt


Kan i alla fall meddela att vårt lag kravlade sig upp till en femteplats och det var INTE tack vare mig, 62p i wr och totalt kaos i re plus lite bonusrodeo på framridningsbanan efter sista klassen :angel: men tja, däremellan var hon rätt lugn och så är hon ju fin att se på :cool:
 
Sv: Wa 2012

Vårt lag slutade som 6a i söndags trots 1 disk.

Vi är nöjda trots allt, vi har inga större förhoppningar om att hamna i toppen utan åker ut mest för rutinens skull. Och rutin behöver vi!

Mina häst var en jäkla hoppetossa på framridningen, riktigt stressad och ville inte coola ner. Sen hamnade vi mitt i en tornado:eek: mellan WR & Reiningen vilket gjorde att vi inte var helt i fas när vi gick in till sista klassen.

Hade paddockgrus precis överallt:angel:
 

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 199
Senast: Jerseyite
·
Fälttävlan Min dotter är anmäld till sin första fälttävlan med sin ponny. En p70. Vad ska vi tänka på? Jag är inbiten islandshästryttare med noll...
Svar
11
· Visningar
668
Senast: Ajda
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 169
Senast: hastflicka
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
430
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp