Walshgrimmor

_Runaway_

Trådstartare
Vill de bilder och höra åsikter om era Walshgrimmor! Vilka färger har ni? Vad kostade den när du köpte? I onsdags var jag på Solvalla och köpte mig ett ex :D Skitasnygg ju, jag avgudar dom! Min är marinblå och gul. Storlek 7 för en arabkorsning (grov). Hur tycker ni dom är i storlekarna? Innan jag köpte en hade jag provat kompisens walsh på hästen. Också en sjua, men den verkade på tok för tight vid ganaschen. Så jag tänkte köpa en åtta, vilket däremot såg GIGANTISKT ut i affären. Så till slut blev det en sjua, för jag SKULLE ha en! :angel: Men den passade faktiskt :confused: Sitter jättebra, och H är sååå snygg i den! Har ingen bild än. Den kostade iaf 295kr. De VERKAR bra i kvalite och hållbarhet, erfarenhetrer?

Sv: Walshgrimmor

Har ingen bild på den nya jag har köpt till min pålle men den är klarblå och svart. Kostade 280:- på shoppen på Jägersro om jag inte minns helt fel.

Har haft många såna grimmor under tiden på travet och dom är mycket bra tycker jag.

dom ÄR bra, har det på alla mina och har haft det i hur många år somhelst....det som händer är att färgen "bleknar" tillslut....som fingrimma har jag deras lädergrimmor , dom är hur läckra somhelst :love: Men dyra..runt 700...fast när jag var i ullared så köpte jag en kopia som ser exakt likadan ut , mjukt fint läder och där kostade den bara 99 kr :eek:

Jag kan bara hålla med dig. Lädergrimmorna är jättesnygga. Brukade med ha dom som fingrimmor. När köpte du kopian i Ullared? Jag vill med ha. Undrar hur kvalitén är.

kvaliten är super...jag brukar inte gilla kopior , men det finns ingen alls skillnad på dessa..förutom att det inte står walsh på spännet...köpte den i april...så dom kanske inte finns kvar längre...

lädergrimmorna är jättefina och underbar kvalit´, travtränaren använde bara sånna och var så snäll skänkte mig en brun när jag slutade, en ny :love:
Nylon grimmorna är däremot skit, tappar färgen direktoch ser allmänt sunkiga ut efter ca en veckas användning :mad:

Nja, en vecka är väl att ta i , sen beror det ju på om hästen har grimman på sig i hagen eller inte..denna grimman är ett par månader gammal iallafall på bilden, men ha har den inte så ofta på sig i hagen...
GRIMMA

en sån grimma som visas på min bild...finns i många olika färgkombinationer...

Aha :idea: Såna man kan köpa i travaffärer framförallt? De är läckra :p

Jag gillar inte walshgrimmorna. Inte de i nylon. Tycker de är så uttjatade, alla travare går med sådana.. Lädergrimmorna är däremot skitläckra! :love:

Mja. Däremot gillar jag Aerborns grimmor som alla travare också har!

dom är skitfina!
fast jag tycker walshgrimmorna är rätt hårda.
inte så hårda så att hästarna får skav men iaf hårda.
finn tack har liknande grimmor, mjukare, tycker dom är bättre.

Jag har en lädergrimma. Har köpt de i "tyg" men de har vart för små fast de ska ha varit full, så jag tror det är x-full på lädergrimman då den passar bra, snarare åt det större hållet. Min häst har å andra sidan stort huvud! (vbl travare)
Gillar kvaliten på dom!

Kan du inte lägga ut en bild på lädergrimman också? En icke hästkunnig person ska ev. till ullared, och shoppa lite till mig med =) måste visa vad jag vill ha, om det finns.

Jag har FinnTacks modell på walshgrimma. :love: :love:
En marinblå/röd, innan hade jag svart/vit....Svart/lila eller blå/gul är bara :d

De är ursnygga och hållbara, och lädergrimmorna är några av marknadens absolut snyggaste men...... jag har aldrig lyckats smälta att spännet vid ganaschen sitter åt fel håll och man alltså kan knäppa in det rakt in i huden på hästen och därmed går de fetbort på mina egna hästar.

roslagen skrev:
De är ursnygga och hållbara, och lädergrimmorna är några av marknadens absolut snyggaste men...... jag har aldrig lyckats smälta att spännet vid ganaschen sitter åt fel håll och man alltså kan knäppa in det rakt in i huden på hästen och därmed går de fetbort på mina egna hästar.
På pålles lädergrimma sitter ganaschspännet rätt, knäpps utåt!

hmmm, då måste du ha sett nåt annat..för på alla mina sitter det "utåt"

Misan...det skall jag väl kunna fixa :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka