Warrigal - halvblod

B

**BORTTAGEN**

Min kompis är spekulant på ett sto e. denna Warrigal. Det enda jag vet är att han är e. Vagabond, kan någon berätta mer?
Vad har han lämnat för något?
 
I hingstkatalogen för -93, vilken var den siste Warrigall var med i, står att han själv hade en placering i msv dressyr. Hans tävlingsavkommor var hoppning: LB-16, LA-6, MB-1, MA-1, dressyr: LB-10, LA-6, MB-2, PS-1. Han hade då lämnat hingsten Baltzar 709, som togs ur avel efter en säsong, 38 stamboksförda ston och 9 diplomston.
Hans exteriöra omdöme var: Långlinjerad hingst med naturlig resning och lång, välliggande bog. Välbenad med korta skenor. God skritt, utmärkt framåtgripande trav.
Eftersom han var född -73 gjorde han inget bruksprov. Warrigall togs ur avel -93, och hade t o m -92 betäckt 449 ston.
 
Tackar!

Är det någon som känner till några av hans avkommor? Har hört ryktesvägen att de "alltid" är långa och tunga?
 
Hej!
Har tidigare ägt ett hblsto e.Warrigal.En ngt lågställd häst med hyggliga gångarter och riktigt bra hoppteknik (tävlade tom LA i min ägo).Kunde väl i det dagliga arbetet haft lite mer bjudning,men alltid trevlig att hantera.Mbr,stj och 4 vita fötter.
 
Jag har ett sto e. Warrigall - Hill's Double xx (fullblodsmamma).
Hon är varken stor, lång eller tung utan en nätt liten dam på 159 cm, dock med djup bål så hon känns större att sitta på.
Hon har väl hyfsade gångarter, riktigt bra hoppteknik och vilja. Brun med vhip.
Hon är ganska så tuff utav sig, protesterar vilt om något inte passar damen.

Bilder mm. finns på http://www.luddisar.tk
 
Jag var medryttare på en Warrigall häst under några år.
Hon var 1,68, LÅNG men alls inte tung utan snarare lätt i typen. Mycket trevlig i temperamentet tyckte jag som gillar pigga hästar. Hon hade alltså mycket egen energi. Hon var egentligen för stor och lång för mig, men det var ägaren som red den mesta dressyren på henne och fick jobba med samlingen. Själv hoppade jag henne och vi placerade oss i 1,20 men hon hade kapacitet för mer - var smidig och jättebra på hinder.
OK gångarter men inget direkt flashigt. Lite älghäst att sitta på.
 
jag har en häst e: Warrigall! :)
Han är verkligen inte lång och tung, snarare helt motsatsen! ;) Har aldrig ridit en häst som varit lättare framtill än vad han är. Han är också väldigt kort i sin rygg!
Bilder finns här (bläddra, det finns flera sidor med bilder!) MIN HÄST

Nirak
 
Sv: Warrigal - halvblod

jag har ett sto e:warrigal
hon är verkligen inte lång och tung... han är fantastikt lätt för handen och har myket fina gångarter!!!! också lynnet är super!!!
 
Sv: Warrigal - halvblod

*hon

hon har vunnit massor av tävlingar här i finland!! på hög nivå...
 
Sv: Warrigal - halvblod

har träffat Warrigal när jag var på praktik i mina unga dar. Han var en mkt lugn och trevlig herre. Lätt att hantera. Han var själv en rejäl hingst, men red honom aldrig så vet ej om han var tungriden.
 
Sv: Warrigal - halvblod

du vet att den här tråden är över tre år gammal va??
 

Liknande trådar

Avel På tal om det för med modehingstar, så har jag nog råkat ut för det. Min avkomma är inte efter det hetaste på marknaden, men han...
2
Svar
33
· Visningar
1 251
Senast: Görel
·
Avel Jag undrar vilka dressyrhingstar (halvblod) det finns som man vet lämnar behagligt temprament. Och gärna lite kvalite för hoppning...
Svar
7
· Visningar
2 023
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 242
Senast: nexxa
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
2 962

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Boräntorna
  • Trött

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp