Welcome to Hellmouth! (Ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 634
  • Visningar Visningar 66 871
Varit med länge? Genom århundradena alltså?:angel:
Väck mig när vi är tillbaka i 2000-talet .. ;)

Någonting med detta känns ...skumt....
Kan Habina varit smart och planterat en tanke hos oss andra?
Det fick i så fall bra utfall- detta fastnade i mina tankar när jag skulle åstadkomma en teori iaf. Därmed inte sagt att Habina är ond, hon kan likaväl vara en god som tyckt sig upptäcka en ond..
Koppen har en intressant tanke om att dentaku verkar förutsätta att hon blir kvar hela leken. Koppen skrev att hon kan vara ängel, men jag är mer inne på ulv.

Lobelia försöker bestämma hur vi skall rösta. Jag förstår hennes tanke bakom, men det känns ändå konstigt med en "order" på det viset.

även detta fångade min uppmärksamhet... noterar och ska fundera över vad det är som skaver....
Det behöver inte vara en nackdel, ofta är det ulvarna som tänker efter innan de skriver. Men som sagt, någon roll törs jag inte gissa mig till så här tidigt. :) Du kan ju vara en sjuk ulv också. ;)

Dentaku lägger första rösten på Habina, frågan är om det är för att ge en alibiröst till sig själv, eller om det är en ärlig ulvletarkommentar?
Hata DL1! Segt internet igen och seg i skallen, så jag kan lika bra rösta nu. Habina sticker ut lite för mig, det känns inte som att hon letar ulvar så mycket som pekar och ropar ulv lite väl lättvindligt - både jag och Lobelia har blivit misstänkta av ingen anledning alls på en kort stund. Kanske för att rikta uppmärksamheten från sig själv?

Dentaku röstar på Habina

även detta kan vara två lyamedlemmar som fightas lite lagom öppet sådär så de ger varann alibi,..... eller inte...... och här dyker ordet mästaren upp istället för demonen.....
Om dentaku är ulv, så är hon en klantig ulv. ;) Om hon inte är mästaren förstås, så det inte gör så mycket om vi blir misstänksamma och lynchar henne... :cautious:

Skaffa glasögon kvinna!:p
Nä var fullt påklädd var jag när jag skrev detta;)
Sedan får jag inte ihop det med att det känns "hårigt"- när du de facto skriver naken? Borde ju vara varandras motsatser?
Hm...:confused:
Faktiskt läser jag "jag sitter och läser naken" varenda gång jag ser inlägget! :D Det känns hårigt. Men egentligen kanske det säger mer om mig, och förresten jagar vi vampyrer och inte ulvar...

*gillar* Varför återigen poängtera detta?

detta känns... annorlunda? Måste titta lite mer på detta ...
@Habina känns lite defensiv. Det behöver inte alls betyda att hon är ond, utan kan lika gärna bero på att hon har skrivt saker som folk reagerar på och som i sin tur kräver motreaktioner.

och slutligen grunnar jag på dessa röster- de fyra första som kom, var och en en udda röst
Med förra leken färskt i minnet då SAMTLIGA ulvar röstade på samma i DL1( för så "gör" man inte) så är min fundering på om de kör omvänd taktik nu? bara en tanke, men antagligen väldigt långsökt...
Men tänker på lärdomen från förra gången:*Ulvar är inte som folk- de gör precis vad som helst"
Röstlista DL1

20.04 glömmerallt röstar på Dentaku
21.28 Dentaku röstar på Habina
21.38 LenaH röstar på Asko
21.39 Koppen röstar på Quarterforever

Ja, eller så är det lätt att dölja sig i dreven som ulv. Eller som det tydligen var i förra leken, ulvarna startade ett drev och röstade på samma allihopa... Jag har gett upp att analysera DL1. :banghead:

och detta är också ett tänkvärt alternativ....
Fast Habina bytte ju röst för att rädda sig själv. Kan också vara en ulv?
Påstår inte att Bollen inte kan vara ulv, men försöker bara få fler infallviklar

Sedan fångar detta inlägg och röst min uppmärksamhet!
Spinner vidare lite på det där med vad som förväntas av en person?
Jag hade en väldig kamikazestil i början och då kan det ju tänkas att ulvarna försöker spinna på det? Att folk ska göra som de gjort i fallet Habina, och Lilltess- gå igång bara på användarnamnet- jamen HON/DEN/HEN/DET/HAN spelar ju alltiiid skumt...hm.
Det visar sig om jag är ute och cyklar, men det känns som jag kan vara något på spåret....eller inte.... men iaf något som slog mig!
Mina funderingar hittills -

Jag vet ju inte så mycket om hur folk brukar spela men jag reagerar lite på de som spelat lika länge som jag; bollen_ och quarter4ever. Båda har skrivit färre inlägg än de tidigare gjort och framför allt quarter4ever känns MYCKET mer tillbakalutad. Jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det faktiskt, visserligen har q4e haft sin teorisprutestil både som ulv och som god men hon spelade riktigt skickligt i senaste leken så jag känner mig inte alls säker på att jag gillar den här förändringen.

Q4 har en ganska hög inläggstatistik och försöjte i fm' s få igång leken. Anser dock att det har varit 65% OT. Nu på kvällen skriver hon att hon har lärt sig att bli mer seriös och inte tramsa för mycket samt läsa igenom innan hon postar.
Är hon rädd att säga fel, göra ett typiskt ulvinlägg?
Desutom när hon tycker att jag har OUTAT Dentakau drar jag verkligen öronen åt mig. För det första outade jag inte, för det andra la jag till en smilie och för det tredje tycker jag det känns orättvist att jag ska hamna i radarn pga detta.
Jag söker goda roller inte onda och ängelns roll har vi diskuterat tillräckligt att ytterligare inte behövs.
Känns underligt att hålla på hanen på mig pga detta

Koppen röstar på Quarterforever
FOTNOT: jag använder inte uttrycket OUTAR när jag diskuterar koppens ursprungsinlägg om
ängelns eventuella identitet..
utan skriver så här: (mina fetningar)
"Jag reagerar lite på att koppen öppet spekulerar i vem som är ängeln ?
De enda som vill veta det är väl ulvarna ( vampyrerna ) ?
Vad kan en god tjäna på att peka ut någon så ? Hittar man en möjlig ängel vill man väl inte peka ut den?
Jag gjorde lite samma sak i min första lek ( fast då gällde det tvillingarna ) och fick smäll på fingrarna direkt."
samt:
"Även om det är skoj så är väl ulvarna ( vampyrerna ) de man letar efter öppet ?
De onda vet ju redan vilka som är goda och de sitter ju och grunnar på vilka som har specialförmågor. Ängeln vore väl just den de vill få ut i första DL. Så blir det lättare med deras käk sedan?"

Eftersom jag inte hittar in och förstår något måste jag tyvärr kliva ut . Hittar bara anmälnings tråden och en massa diskutioner men inget om vad som händer
@Peaux har du prövat att bevaka tråden? då får du notiser att inlägg gjorts? Eller så ser du nästa gång du loggar in att flera inlägg gjorts i din notisrad?

@Peaux nu har du skrivit i rätt tråd :) Det är den här du ska läsa igenom och sedan är det en deadline där du ska ha röstat inför den, med en teori :) Så här där jag skriver nu, det är i den tråden leken är :) Är du med?

två andra citat jag får ögonen på:
Fortfarande lite märkligt även om hon hävdar att de kan "ses i vilken tråd som helst" här på buke? Vi är för sjutton i en varulvs-råd( nåja vampyr-tråd:p) och här letar vi efter minsta kommatecken som verkar misstänkt felplacerad...Och LenaH är tillräckligt rutinerad för att kunna inse det- kan man tycka. Givetvist kan det vara precis som hon säger men ändå värt att lyfta fram!
@glömmerallt - krya på dig, sov ordentligt så ses vi imorgon! :)

detta svaret från artline till LenaHs inlägg att Lobelia är "ängel i 3 lekar av4" känns också malplacerat!
Då är det inte helt omöjligt.

Båda inläggen skulle kunna vara en lya som glömmer bort vart de pratar egentligen...
Eller så är det inte så,
men de sticker ut båda två!

detta svaret från artline till LenaHs inlägg att Lobelia är "ängel i 3 lekar av4" känns också malplacerat!

Båda inläggen skulle kunna vara en lya som glömmer bort vart de pratar egentligen...
Eller så är det inte så,

va? Glömmer bort? Har du läst det jag skrev som Lenah svarade på? Hänger inte med riktigt hur du tänker :)

Det har du rätt i. Men det låter ganska osannolikt att hon skulle vara ängel två lekar i rad. Men omöjligt är det inte. Men jag tolkar även koppens kommentar om att Dentaku lika gärna kan vara ulv som vet att hon inte kommer bli uppäten.

@Lobelia är ängel i 3 lekar av 4...

Då är det inte helt omöjligt.

Har jag missat något utöver detta?
Edit: aha ni diskuterar Dentaku!!!
Sorry fattade som att det var Lobelias ev ängelroll som var på tapeten
Jag behöver bättre glasögon!!

två andra citat jag får ögonen på:
Fortfarande lite märkligt även om hon hävdar att de kan "ses i vilken tråd som helst" här på buke? Vi är för sjutton i en varulvs-råd( nåja vampyr-tråd:p) och här letar vi efter minsta kommatecken som verkar misstänkt felplacerad...Och LenaH är tillräckligt rutinerad för att kunna inse det- kan man tycka. Givetvist kan det vara precis som hon säger men ändå värt att lyfta fram!

Eller så är det inte så,

Får tillägga att jag missuppfattade lite vad det gäller Artlines svar till LenaH ang Lobelia är ängel 3 ggr av 4, se svar ovan!
Sorry @LenaH och @Artline

quarter4ever skrev:
Skaffa glasögon kvinna!:p
Nä var fullt påklädd var jag när jag skrev detta;)
Sedan får jag inte ihop det med att det känns "hårigt"- när du de facto skriver naken? Borde ju vara varandras motsatser?
Hm...:confused:

Ska putsa glasögonen tills ikväll! Jag tänkte väl att om man har päls behöver man inte så mycket kläder. :-) Ingen teori jag skulle välja att rösta på dock!

Liknande trådar

• Låst
Tjatter När Angel - en vampyr som fått tillbaka sin själ - lämnar sin stora kärlek Buffy i Sunnydale och kommer till LA träffar han halvdemonen... 70 71 72
Svar
1 422
· Visningar
59 721
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Guldfasanerna
  • Husky från USA, tips och råd m.m