Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade ett av mina LL dokument (borde finnas en till). Reglerna har utvecklats en del (den var 2012) men ang hintar stod det:

Sedan tror jag jag kom på mitt misstag.
Jag avslutade leken när det var 3 onda och 2 goda. MEN det var ett svart får med. Så leken borde ha fortsatt för att fåret kunde ju ha blivit käkat av ulvarna...:o:banghead:


Angående hintningsregeln så tror jag den har skrivits ungefär lika genom åren men tolkats olika. Jag har en mer utförlig variant som jag använt de sista lekarna jag haft men den säger egentligen samma sak men med fler ord plus lite exempel tror jag.
 
OT

Jag passar på att läsa mina anteckningar från leken 2012. Redan då använde jag mig av låten Fox on the run :angel:
Fox on the run
You screamed and everybody comes a-running
Take a run and hide yourself away
Fox on the run
F-foxy, foxy on the run and hideaway

Musiken skrålade ut genom bondens fönster. Varken hönor, tupp, rävar eller några andra djur på garden kunde undgå att höra det. Tuppen gick på vakt-runda runt hönsgården när han skymtade en räv stryka kring husknuten. Modig, som han kände sig för tillfället, satte han av efter räven och han ikapp den en bit ute på gärdet. Innan räven hann reagera hade tuppen hoppat upp på dess rygg och satt sina klor i rävens skinn. En strid utbröt. En stund senare stod det klart vem som vunnit, den här räven skulle aldrig mer besvära hönorna.
:rofl:
 
Dubbelnickslek?

En dubbelnicksek innebär att deltagarna förutom sitt vanliga nick har ett extra nick som är hemligt. Med en roll på varje nick. Ingen vet vilket dubbelnick någon annan hör ihop med(undantaget ulvarna de vet ju om varandra därför så om någon är ulv så är den det med båda nicken). Det är länge sedan det var någon sådan lek och det har nog inte varit så många totalt sett.
 
En dubbelnicksek innebär att deltagarna förutom sitt vanliga nick har ett extra nick som är hemligt. Med en roll på varje nick. Ingen vet vilket dubbelnick någon annan hör ihop med(undantaget ulvarna de vet ju om varandra därför så om någon är ulv så är den det med båda nicken). Det är länge sedan det var någon sådan lek och det har nog inte varit så många totalt sett.
Jag har varit med i en i alla fall. :)
 
Ja, jag hade åtminstone hellre fått en åthutning per PM så fort det upptäcktes än en bestraffning en (två?) dagar senare?

Eftersom du hade frågat Gabby om ett inlägg(hon berättade det när jag tog upp att jag tyckte det fanns lite gränsfall i tråden, det var också i den diskussionen som jag tror jag föreslog att hon skulle göra en allmän påminelse om regeln i trådn eftersom jag som sagt tyckte det var flera som behövde påminnas) ) så utgick jag från att du var medveten om att du tänjde på gränsen, därför tänkte jag att du hade bra koll, och inte behövde hjälp.( åthutning blir ju lite fel det är jun knappast okej att skälla på dig för att vi varit otydliga med vad som gäller).

Sedan kom kompensationen lite sent pga att @Gabby_Ossi ville höra med mig först hon var inne på det kvällen innan kompensationen kom men jag var inte inloggad föränn då strax innan kompensationen kom.
 
OT

Jag passar på att läsa mina anteckningar från leken 2012. Redan då använde jag mig av låten Fox on the run :angel:
Fox on the run
You screamed and everybody comes a-running
Take a run and hide yourself away
Fox on the run
F-foxy, foxy on the run and hideaway
Musiken skrålade ut genom bondens fönster. Varken hönor, tupp, rävar eller några andra djur på garden kunde undgå att höra det. Tuppen gick på vakt-runda runt hönsgården när han skymtade en räv stryka kring husknuten. Modig, som han kände sig för tillfället, satte han av efter räven och han ikapp den en bit ute på gärdet. Innan räven hann reagera hade tuppen hoppat upp på dess rygg och satt sina klor i rävens skinn. En strid utbröt. En stund senare stod det klart vem som vunnit, den här räven skulle aldrig mer besvära hönorna.
:rofl:
Mera OT.
Jag tänkte på dig när jag såg den här, :rofl:
392.jpg
 
Det dumma var ju att jag började verkligen tvivla på att du var ond @Snurrfian men sen skrev du inget mer och jag behövde ju rösta så då la jag båda rösterna på dig ändå :( Det var därför jag försökte fråga dig liksom..:crazy:
Jag försökte och försökte kändes det som, @Koppen verkade fatta först men sen ändra hon sig igen och då tröttnade jag lite... @LenaH trodde jag ett tag var ond eftersom hon vägrade förstå vad jag skrev... :p Men jag kom på hennes roll men tyckte inte att det var någon idé då längre.

Jag hade ju inte sådär jättemycket koll, antagligen därför :p

@Snurrfian var jag bergis på var ledarvargen. Det var först när hon ifrågasatte Koppens röst på henne, med hur en god Koppen kunde rösta på det sättet, men att hon förstod min röst - då förstod jag att hon visste att jag var ond, och att det var hon som tjuvat från mig.
:mad: Här satt jag och försökte skydda dig eftersom jag räknade med att du skulle bli god efter natten och så bestämmer LL att du ska fortsätta vara ond! Snacka om sur död! :D Åh vad jag ångrade att jag inte försökte peka ut dig mer! :D Men jag tänkte att det var dumt eftersom då skulle ulvarna hitta dig direkt. :D

I övrigt så förstår jag ju att det för ulvarna såg ut som om jag var ledarvarg, själv hade jag ju inte en aning! :rofl: Och det är ju rätt svårt att förklara varför en ulv skulle följa mig? :D
 
Hinner inte läsa allt men var alltså BSF ledarulv? och vad var bollen??
bollen__ var röstfifflare, god roll:)
Bsf var ledarvargen.
ang sior så brukar man i princip aldrig få veta om de är onda el goda som spion, man får bara veta att en person blivit siad, sedan "brukar" det vara så att om någon blivit siad ond så brukar det komma ett ganska snabbt inlägg från siaren ( i den första kommentaren efter nattdl) tt den misstänker just den siade personen som ond och något som ska verifieriara den teorin, man får ju inte skriva att man siat den;)
ganska ofta kommer också en tidig röst på den sedan också ( jfr hur koppen gjorde när hon fick ut sedna)
sedan gäller det att få alla andra med på banan utan att hinta på ett icke tillåtet sätt.
 
Men exakt, hur i hela friden skulle jag veta om bollen var siad god eller ond???

Jag förstår att det inte var lätt eftersom @bollen__ var så i hetluften och fick en del röster på sig i DL2. I det läget så kände jag inte att hennes roll var så viktig att jag var villig att avslöja mig för den, men jag ville samtidigt att det skulle vara tydligt att det var just henne jag siat om jag dog. Det gjorde att jag knappt vågade skriva om någon annan, av rädsla för att bli missförstådd, och det var kanske inte så smart resonerat av mig...
 
DL2 var för övrigt rätt jobbig, jag visste ju att @bollen__ var god och misstänkte att även @fio var det. Var rätt nervös över att fio skulle visa sig ha en viktig god roll, men jag kunde ju samtidigt inte rädda henne genom att rösta på bollen__ som både var god och hade extraröst att ta till...

@LenaH Jag måste bara fråga hur du kunde vara så säker på att Angel inte var omvandlad tidigare? Det var nog det jag hakade upp mig på mest i hela leken, för till och med när du hintat om din roll var jag tveksam till om du hade den bara på grund av det. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 225
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 444
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 017
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 111
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp