Angel Investigations (Ulvlek!)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men exakt, hur i hela friden skulle jag veta om bollen var siad god eller ond???

Jag har citerat det inlägget där jag fattade dels att bollen__ var siad dels att thoora var siare. Du hjälpte mig också genom att jag förstod redan dag 1 att du var spion när du var så säker på att Spike hade stoppat lynchen plus att du var så säker på att bollen__ var ond (och jag och thoora ;) ) då visste jag att bollen__ var siad så då letade jag och hittade det nedan. Du ska alltså leta efter inlägg som sätter en person tydligt åt ena eller andra hållet. Är det dessutom en person som innan verkar skum precis som thoora skriver och sen blir godförklarad så är det rätt tydligt att den är siad god. .

Inlägg #562 http://www.bukefalos.com/threads/angel-investigations-ulvlek.1305565/page-29#post-16951284

Detta inlägg citerade jag först när thoora var borta för att inte outa henne som siare, däremot för att styrka att bollen__ var god. Och jag fattade bollen__s roll när hon skrev att hon kunde vara avgörande senare. Det kunde bara vara Faith, Cordelia (spionens ättling - jag) eller röstfifflaren. Jag nämnde de två första och bollen__ sa att det fanns en till då visste jag vilken hon hade.
 
Själv tyckte jag att jag var på gränsen när jag på sluttampen talade om att jag nog skulle vara död snart och att bollen__ kunde kompensera sin ruttna röststatisk med råge. Det var liksom mina signaler om min roll och om bollens__ roll. Sent i leken har de flesta pusslat klart ff a de onda och då gäller det som god att se till att goda vet varandras roller tänker jag.

Det ÄR svårt och en väldig balansgång att inte avslöja för mkt. Sen tycker jag att det är lite skillnad på sent och tidigt i leken
 
Själv tyckte jag att jag var på gränsen när jag på sluttampen talade om att jag nog skulle vara död snart och att bollen__ kunde kompensera sin ruttna röststatisk med råge. Det var liksom mina signaler om min roll och om bollens__ roll. Sent i leken har de flesta pusslat klart ff a de onda och då gäller det som god att se till att goda vet varandras roller tänker jag.

Det ÄR svårt och en väldig balansgång att inte avslöja för mkt. Sen tycker jag att det är lite skillnad på sent och tidigt i leken

I lyan var vi ju inne på att du kunde vara ledarvarg:angel:, men i och med ovan nämnda hint föll de sista pusselbitarna på plats. Du och LenaH hjälpte oss i lyan väldigt mycket med att pussla roller, vi hade i övrigt rätt dålig koll :p
 
I lyan var vi ju inne på att du kunde vara ledarvarg:angel:, men i och med ovan nämnda hint föll de sista pusselbitarna på plats. Du och LenaH hjälpte oss i lyan väldigt mycket med att pussla roller, vi hade i övrigt rätt dålig koll :p

Jag visste att det, men det var lite vinna eller försvinna - hellre att ni visste än att de goda inte visste ;)
Fast leken var ju förlorad redan :(
 
Jag visste att det, men det var lite vinna eller försvinna - hellre att ni visste än att de goda inte visste ;)
Fast leken var ju förlorad redan :(
Anledningen att vi funderade på dig som ledarvarg efter snurris visade sig vara tjuv var att du hjälpte oss så mycket. Vi kunde inte begripa att du som god kunde göra vissa val, det skulle aldrig en god cirkus göra :angel: och oavsett vilket så ville vinju inte käka någon somvar så nyttig ;).
 
Anledningen att vi funderade på dig som ledarvarg efter snurris visade sig vara tjuv var att du hjälpte oss så mycket. Vi kunde inte begripa att du som god kunde göra vissa val, det skulle aldrig en god cirkus göra :angel: och oavsett vilket så ville vinju inte käka någon somvar så nyttig ;).

Jag vet att jag var nyttig för er - det var lite min mening för att inte riskera att bli käk. ;)

Sen kan man ju konstatera att man nog aldrig vet var man har mig. Inte ens jag själv vet det ibland, saker och ting bara faller sig. Fast ibland så blir det pannkaka ändå
 
Anledningen att vi funderade på dig som ledarvarg efter snurris visade sig vara tjuv var att du hjälpte oss så mycket. Vi kunde inte begripa att du som god kunde göra vissa val, det skulle aldrig en god cirkus göra :angel: och oavsett vilket så ville vinju inte käka någon somvar så nyttig ;).
So åskådare på läktaren var jag övertygad om att cirkus satt i lyan och dirigerade allt
Att lyan skippat käket den natten Habina blev omvandlad för att goda skulle lyncha ytterligare en god. :p
 
Själv tyckte jag att jag var på gränsen när jag på sluttampen talade om att jag nog skulle vara död snart och att bollen__ kunde kompensera sin ruttna röststatisk med råge. Det var liksom mina signaler om min roll och om bollens__ roll. Sent i leken har de flesta pusslat klart ff a de onda och då gäller det som god att se till att goda vet varandras roller tänker jag.

Det ÄR svårt och en väldig balansgång att inte avslöja för mkt. Sen tycker jag att det är lite skillnad på sent och tidigt i leken
Jag fattade inte förrän då att du var Cordelia. :( Jag trodde du var besserwisser för jag tyckte att du verkade veta så mycket :angel:
 
So åskådare på läktaren var jag övertygad om att cirkus satt i lyan och dirigerade allt
Att lyan skippat käket den natten Habina blev omvandlad för att goda skulle lyncha ytterligare en god. :p

Det trodde ju jag! Alltså, inte att cirkus var i lyan men att de skippat käket o att Habina var god... :p sen insåg jag att jag nog var för paranoid :angel:
 
So åskådare på läktaren var jag övertygad om att cirkus satt i lyan och dirigerade allt
Att lyan skippat käket den natten Habina blev omvandlad för att goda skulle lyncha ytterligare en god. :p

Det trodde ju jag! Alltså, inte att cirkus var i lyan men att de skippat käket o att Habina var god... :p sen insåg jag att jag nog var för paranoid :angel:

Jag var lite inne på om lyan hade gjort det också, faktiskt :p

Jag var övertygad om att @Artline listat ut vem jag var när hon påpekade att det inte vore smart av lyan att käka ledaren. :angel:

Förresten, @cirkus, menade du på allvar att du tyckte att jag var svår att läsa av i den här leken? (du skrev det någonstans, dag 3 kanske?). Jag var så rädd att bli genomskådad hela leken. Det kändes som det enda jag levde på var min röst på Lobelia dag ett och kanske en aning på min röständring...
 
Jag var lite inne på om lyan hade gjort det också, faktiskt :p

Jag var övertygad om att @Artline listat ut vem jag var när hon påpekade att det inte vore smart av lyan att käka ledaren. :angel:

Förresten, @cirkus, menade du på allvar att du tyckte att jag var svår att läsa av i den här leken? (du skrev det någonstans, dag 3 kanske?). Jag var så rädd att bli genomskådad hela leken. Det kändes som det enda jag levde på var min röst på Lobelia dag ett och kanske en aning på min röständring...

Den dagen jag röstade på dig så hade jag blivit säker på att du var ond. Just för att du var så "vag". Svårtläst tycker jag alltid att du är och jag har ju drivit lyncher mot dig när du varit god (och jag med) så jag ville inte rösta på dig förrän jag var säker
 
He he, när jag uppfattade det som att Sasse inte fattat de hintarna så fattade jag att Sasse måste vara ond, hon är tillräckligt rutinerad för att inte missa en sån info som god.
Den rutinerade Sasse läser inte rollbeskrivningar så ofta, och inte heller i den här leken. Det var därför jag inte fattade vilken roll LenaH hade först - förrän jag läste igenom rollerna. Hade alltså inget med min roll att göra ;)

Jag tror det var Snurrfian som du ansåg att jag borde förstått rollen, men nej. Jag trodde hon var ledarvarg, och inte för att jag var ond, utan för att jag tyckte hon betedde sig som en.
 
Senast ändrad:
just det!
innan jag glömmer bort det!:p
ja @cirkus jag förlåter dig för att drog upp mig som skum:angel:

jag lyckades ju lyncha dig förra gången så kanske bör du förlåta mig innan sas?:p
eller ja inte förlåta, allt som gagnar den goda sidan ( eller onda:sneaky:) är ju av godo ( ehh?!? ondo:confused::p)
eller hur ska man formulera sig?:D
 
Senast ändrad:
just det!
innan jag glömmer bort det!:p
ja @cirkus jag förlåter dig för att drog upp mig som skum:angel:

jag lyckades ju lyncha dig förra gången så kanske bör du förlåta mig innan sas?:p
eller ja inte förlåta, allt som gagnar den goda sidan ( eller onda:sneaky:) är ju av godo ( ehh?!? ondo:confused::p)
eller hur ska man formulera sig?:D

Det var faktiskt så att jag la ut ett bete för att se vem som nappade ;)
Det funkade
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 208
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 438
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 015
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 076
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp