Wellington Green Line

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Rigoletto
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 579
R

Rigoletto

Jag måste byta dressyrsadel och hade hemma en Wellington Green Line på prov, men jag tycker att den var alldeles för "klumpig" på nåt sätt, lite svårt att förklara...jag satt helt fast i den liksom, kunde inte röra mej (man ska sitta fast i dressyrsadlar, men inte sååå fast!)
Funderar på Eliten i stället, den är ju inte utformad på riktigt samma sätt.
Är det nån här som rider i nån av dessa modeller o som vill säga vad dom tycker??

Gärna tips på annan skön dressyrsadel mottages oxå!!

Sv: Wellington Green Line

Jag har haft en wellington elite men blev tvungen att sälja den för att den inte längre passade hästen. Jag trivdes superbra med den! Kan varmt rekommendera den!

Senast ändrad:

Jag tycker den är underbar green linen :love:
Zaldi atlanta tycker jag också om men den passar aldrig min häst. Den nya från presige är också najs :)

Jag gillar inte Wellington alls. Tycker man "tippar fram" i den. Edingburgh har sadlar i samma prisklass som är mycket bättre.

Jag ska prova en Wellington på hästen imorgon som verkade ligga bra på honom.
Men vart hittar man bomvidden på den? Hittade vart det stog sätesstorleken, men inte bomvidden.

Om du inte gillade den ska du inte köpa den...
Innan älskade jag Windsor (samma tillverkare), hade megadjupt säte man satt helt fast (allroundsadel mot dressyr, hade inga knästöd) . Visst, det var ju väldigt skönt när jag red in min unghäst för jag åkte aldrig av hur mycket han än hoppade runt, men sen provade jag lite andra sadlar med inte lika djupt säte, och jag gillade de bättre (efter att jag vant mig)... just för att jag nu kan röra mig friare och på så sätt visa hästen vad jag menar. Att rida i en sadel med små knästöd och flatare sits kräver mer från ryttaren, och jag skulle nu helst ha en dressyrsadel utan några större knästöd och flatback då jag tycker att jag rider bättre i en sån.

Så gillar du den inte ska du leta vidare... Wellington har ju absolut inte en unik passform så du borde inte ha några problem att hitta en annan sadel som du gillar bättre.

Liknande trådar

Samhälle Jag och min bästa vän var ut till en uteservering i går, vi satt och pratade och drack någon cider och hade det bra. Fram emot... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
21 175
Senast: Fibusen
·
H
Hästhantering Jag ägnade mitt projektarbete till att träna NH med min medryttarhäst Geronimo. Min handledare ville att jag skulle skriva ihop en liten...
Svar
5
· Visningar
2 262
Senast: anyberg
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 965
Senast: Salinero
·
Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel till min häst. Det ska gärna vara en 18" sadel och i nuläget vill jag helst inte lägga mer en ca 10 000...
Svar
17
· Visningar
2 473
Senast: fiaskrutt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka