R
Rodde
Sv: welshponny av cobtyp/cob
Ska ni till Linköping o ställa ut?
Ska ni till Linköping o ställa ut?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nyfiken som jag är, så måste jag fråga vilken du tycker att det är!?Flashjack skrev:en av dom bästa sektion C i världen är hennes pappa.
hingstsugen skrev:varför blir en övervuxen vm inte istället en c om en a och en c blir en c och c får vara hur små som helst? Jag menar a och c har väl betydligt mer gemensamt än a och b.
Har jag förstått det rätt om det ända sättet att få en c är antingen c och c alt c och a?
Ragnhild skrev:Nyfiken som jag är, så måste jag fråga vilken du tycker att det är!?
R
Equilibrium skrev:Ja, man kan ju fråga sig varför en mountain över 122 (eg 121,92) cm mankhöjd (12HH) blir en B och inte en C. Men så är det och så har det alltid varit...
Du kan avla en C, som alltså har maxhöjd 137 (eg 137,16) cm (13.2HH) och ingen minimihöjd (precis som sektion A eller B, de får oxå bli "hur låga som helst") på flera olika sätt: A + C, A + D, B + C, B + D, C + C, C + D, D + D (jodå! det kan hända). Huvudregeln är att NÅGON av föräldrarna måste vara antingen C eller D-registrerad. Och när man en gång blandat in C eller D blir avkommor i framtida generationer aldrig åter A eller B-registreringsberättigad.
HH = hands high. 1 hand = 4 inches, 1 inch = 2,54 cm.
Hingsten Flashjack syftar på är väl den svarte norskägde glänsaren Gweunydd Sionyn, stor utställningsvinnare i Norden och nu även i Storbritannien?
HalyBailey skrev:Du vet, jag tycker ju om långbenta grunda saker med spinkinga halsar utan späck och fett
Rodde skrev:Ska ni till Linköping o ställa ut?
HalyBailey skrev:Nej, varför skulle jag göra det? Det var ju dom svenska hästarna som diskuterades, eller hur?
hingstsugen skrev:men vad säger rastypen på en c , hur liten får den vara och ändå få bra poäng på typ?
det är det iteBewelinn skrev:Oj, vad hon var lik en av våra uppfödningar! ÄR det månne Flamenco?![]()