western, svårighetsgrader på tävling?

ameo

Trådstartare
Moderator
Några frågor gällande westernridning som tävlingsform (från en som har noll koll...):
Är det indelning i klasser med olika svårighetsgrad på westerntävlingar? Antagligen? 😛 Därför kommer följdfrågan direkt...
Finns det någon här som har insyn i t.ex både dressyr o hoppning och westernridning som skulle kunna göra en ungefärlig jämförelse mellan svårighetsgrad i t.ex Lätt C eller Lätt B dressyr och vilka westernklasser som skulle kunna motsvara det?

Och sist - hur vanligt är det med shetlandsponnyer på westerntävlingar?
 
Och sist - hur vanligt är det med shetlandsponnyer på westerntävlingar?
http://www.wras.se/sida.asp?id=99&sid=4&did=3&spid=1

WRAS är ju lite mer allround tävlingar för alla raser, vilket är en väsentlig skillnad från de som SQHA anordnar. Många tävlingar är bara för amerikanska raser, så där är ju shetlandsponny inte berättigad att tävla. Men det finns mängders med all breeds-klasser inom WRAS.
Lite om vilka tävlingar som finns: http://www.wras.se/sida.asp?sid=69&did=3&spid=1

Någonting som är lite förvirrat inom western är att junior syftar på hästen. Vet inte vad barnklasserna heter men det lär ju vara typ youth eller children.
 

Liknande trådar

Träning Hej! om en vecka börjar jag ett nytt schema vilket gör att jag inte kommer kunna rida onsdagar och torsdagar,:banghead: Jag har en häst...
2
Svar
22
· Visningar
1 902
Senast: heidi maria
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 080
Senast: Nielaa
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 164
Hästmänniskan Hej! Jag, min mamma och lillasyster har en 22 årig (riktigt pigg) C-ponny som vi "delar på". Jag och min lillasyster tävlar regelbundet...
Svar
7
· Visningar
1 199
Senast: Bass3
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp