Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

western-träning

S

stoffe

Finns det någon åldersgräns för ett varmblod som ridits engelskt att börja lära om till western?

Stoffe

Nä dom lär om sig snabbt!
Börja med att få hästen att förstå neckrening, dvs
tyglen mot halsen, o att söka sig framåt nedåt.
Lycka till, det är bara att fråga.
Har själv ett vbl.

L

lilla_edvardsson

Sv: western-träning

Som sagt finns det ingen åldersgräns. Om du inte tidigare har jätte erfarenheter av western. Åk på en clinic med din häst. Kan lära sig massor och bra att ha en bas för både dig och hästen så ni lär er rätt från början! Men det är bara kämpa på!

M

Moej

Varför ska hon börja med det?
Jag personligen började med att lära henne stanna utan tyglar och svänga med vikt och ben. (fast det var ju en tinker...)

/ Jag, kunskapstörstig

M

Mount Never Rest

Det är nog olika för min kille kan inte neckreining och han är inriden western och är ett Varmblod (OBS! Rasen spelar ingen roll;) )
Men det är precis som inridaren sa: det finns 1000tals sätt att rida western och inget är fel förutom det dåliga:D

W

Western girl

Varmblodet jag hade på foder var ca 12-13 år då hon började ridas western på, å de funkade utmärkt
Allt går bara man vill :)

L

Lela

Jag har ett varmblod som är 15 år ch det är ett år sen jag började med westernridning och han har lärt sig massor(jag med för den delen)framförallt att ta det lugnt.Förut var han jättestressad..nu är han lugnet själv.Min 7-åriga dotter rider honom själv.Jag tror aldrig att det är för sent för någon häst att lära sin något nytt.Till våren ska jag se om det inte kan bli någon liten tävling,för skojs skull.
Lycka till med ditt varmblod!!!:bump:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5675 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Western I höstas började jag rida efter femton års (!!! vart tog tiden vägen?) uppehåll. Valet blev då att börja på en ridskola med...
Svar
4
· Visningar
814
Gnägg Hej! Jag skulle behöva lite hjälp av någon som är bra på engelska hästtermer. :) Jag skriver en engelsk historia där de nu i ett...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 980
Islandshäst Hej, jag börjar bli riktigt förtvivlad :cry: Har en liten islandshäst med väldigt kort rygg, ca 36cm sadelläge, hög rumpa, obefintlig...
Svar
6
· Visningar
738
Ridning Ridit för ny tränare några gånger i vinter som gav en ny infallsvinkel på problemen jag har med mina händer. Dels tippar den ena omkull...
Svar
3
· Visningar
587

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippa golden
  • Hund bet familjemedlem hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar