westernarab

Sv: westernarab

Aha, men det är ju inte så himla långt ifrån mig, tar ungefär en halvtimme dit. Har du egen gård där? WRN trivs jag jätte bra med, händer mycket skoj där! :)

samåkning :idea:

vad tror ni annars om att kanske gå ihop några och försöka få ut en tränare???

Det finns en massa araber som tävlar western
Bl a Pernilla Sjöström på Audi som har vunnit en massa grenar på WRAS SM, VM i Österrike. Tyvärr fick Audi tas bort efter en tids sjukdom. Leksak med Marita 1:a RE, VM. Leksak & Marita håller idag på med working equtation och lite körning (han kan allt den hästen!!). Carolina Schwieler-DON MIKO, Leena Larsson-DA CIEMONA KER, Emelie Holmstedt-GARUSZ.
leksak.jpg

http://www.ahis.se/images/Pernilla_audi.jpg
http://www.lindowestern.se/

*kl*

Jag rider western på min Hayczek, e: Glaz - u.Harmoni

Har inte så mycket bilder alls tyvärr..:o

Hayczekredigerad2.jpg

hayczek.jpg

hayczek2.jpg
[/IMG]

_MG_9262.jpg

bad16__1182173700.jpg

//Gilly

DET var en fin arab!:bow:

Tycker det ser så konstigt ut annars när dom e så spinkiga och ryttaren inte är jätteliten...:p

Tack:banana:

Han är verkligen maffig, men ganska tjock också dessvärre:angel:

//Gilly

Här kommer "min" arab som jag hjälper ägarna med tills min egen häst blir frisk. Han är 16 år och ca 150 cm stor, det finns stam på honom men jag känner inte till den...

Jag har försökt lära mig western i ungefär 9 dagar nu och det går framåt. Pohassim som han heter är min enda lärare, plus några hjälpsamma Bukare och internet. I början funkade typ ingenting, han ville knappt röra sig men det är väl kanske inte så konstigt med tanke på klumpen som satt på ryggen och sparkade och drog i honom. Nu har jag dels lärt mig hur man ska göra (väldigt grundligt; ingen avancerad nivå här inte) och dessutom fått en mycket gladare och piggare pålle.

Han tycker ridbanan är rätt så trist så det har blivit mest skogsridning och vi växlar mellan en westernsadel (modell..? Öh..) och en engelsk allround så att vi kan hoppa lite emellanåt :bump:

Eftersom jag är kass som westernryttare kan jag inte bedöma hur pass bra han är... Ska se om jag kan fixa lite ridbider...

Pohassim1.jpg

Pohassim2.jpg

Pohassim3.jpg

Å Vilka snyggingar ni har till araber, riktigt maffiga de bruna. Å så fina kort ni tagit, inte många som kan det där med att fotografera hästar.

Har själv två arabston som jag rider och tränar western med.

En gammeldam på 20 som är som 8a tränar och tävlar pleasure, western horsemanchip på låg nivå eller har rättare sagt nyss börjat tävla men de är klasserna jag kommer fortsätta rida i.

SEn har jag en unghäst på 2år som jag hitills håller på med horsemanchip med och som så småningom ska ridas i western.

Tycker arber verkar vara utmärkta westernhästar. Deras känslighet och snabbhet gör sig verkligen i western. Har de desutom ett gott psyke då är de toppen. Har varit på några tävlingar och tittat och araberna funkar toppen, även varit ute på en ranch och de går bara bra.

Hej!

Jag har två st som jag tränar och tävlar med...
Tyvärr ingen bild på den här datorn..
Som jag såg har redan någon skrivit till mig och Don Miko, som jag för tillfället är mest ute och tävlar med...
Han är helt underbar och det är iof mitt sto som jag har oxå...
Tacka vet jag araber!!!:love::love:

//Carro

Finns det några här på Buke som rider western med sin arab? Har en ganska nyinköpt som jag funderar på att ta upp mitt westernintresse med. Vore kul att se någon bild på era araber, vilka klasser ni tävlar, vart ni bor, vad ni har för sadel och hur ni tycker att araben funkar till western.

Min häst är en valack och fyller 4 i oktober. Har ju inte börjat med western ännu så jag lägger in en "vanlig" bild på honom. Funderar på att åka på Staffan Ljunggrens klinic i Nyköping i augusti.

http://nikita.slavserver.bloggagrat...7122e85f87590ffdb26b6e8da2144682bad49d68c.jpg

jag red western med en arab jag red förrut, det funkade jättebra. araben är ju suverän till westernridning och även vanlig!

jag red en arab-newforest korsning förut. hon var HELT SUVERÄN inom westernridningen. hon har tillome vunnit sm. så araber är supersuper!

man använder en URL länk från en bild som man har utlagd på internet. tex photobucket.com

den klistrar man in här i rutan som kommer upp när man klickar på ikonen "infoga bild"

Araben är utmärkt som Westernhäst. Har 6 st varav f.n. en tränas o tävlas i western. Jag åker o tränar Elviz för Anders Josefsson. Har sett många duktiga arabekipage ute på tävling b.la. Carolina Schwieler på Don Miko och Marie Tulesjö på Miriam.

Araben är utmärkt som Westernhäst. Har 6 st varav f.n. en tränas o tävlas i western. Jag åker o tränar Elviz för Anders Josefsson. Har sett många duktiga arabekipage ute på tävling b.la. Carolina Schwieler på Don Miko och Marie Tulesjö på Miriam.

Nämen hej!

Kul att du e här.. tack för komplimangen kanske man ska säga..
Ja Elviz är helt underbar, och helt underbart vacker, men det fick du ju svar på sportcupen! :idea:

Kram
Carro

Finns det några här på Buke som rider western med sin arab? Har en ganska nyinköpt som jag funderar på att ta upp mitt westernintresse med. Vore kul att se någon bild på era araber, vilka klasser ni tävlar, vart ni bor, vad ni har för sadel och hur ni tycker att araben funkar till western.

Min häst är en valack och fyller 4 i oktober. Har ju inte börjat med western ännu så jag lägger in en "vanlig" bild på honom. Funderar på att åka på Staffan Ljunggrens klinic i Nyköping i augusti.

http://nikita.slavserver.bloggagrat...7122e85f87590ffdb26b6e8da2144682bad49d68c.jpg

Jag håller just nu på att utbilda min arab hammond (bistro x harmonika) inom western ridning på LA nivå.
men har inte kommit till sänkningen än nu och det kmr nog ta lite tid eftersom jag har annars dressyrtränat honom.
Just nu bor jag på en skola som heter Dille Gård så min låssasmamma, som egentligen har hammond, rider honom nu.
Annars bor jag i Åre och Hammond står 4mil från Åre i Stalltjärnstugan, där jag även ibland brukar bo.
jag tävlar inte inom western med hammond men ska där i mot börja tävla i dressyr med han till våren.
dressyr är vårt huvudämne då han inte får hoppa.
Westernridningen har hjälp mig otroligt mycket att få ett bättre band till hammond och det har hjälp mig med så jag kan rida honom barbacka med största möjliga lätthet.
Förresten så använder jag ingen westernsadel till honom eftersom jag inte har råd att köpa en så jag använder mig av min dressyrsadel. Och det funkar minst lika bra.
Jag bifogar lite bilder här på hammond i olika lägen och stilar.

13957967.jpg

13957965.jpg

12499298.jpg

13957052.jpg

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den... 2 3
Svar
47
· Visningar
10 683
Senast: Askur
·
Western Jag ber om ursäkt i förväg om ni är trötta på den här typen av frågor! Efter att få höra X antal gånger av diverse olika människor att... 2
Svar
31
· Visningar
4 458
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka