What goes around...

Seabaz

Trådstartare
Om ni talar om något, i förtroende för en vän, och sedan några dagar senare så får ni höra det tillbaka från en annan person, vad gör ni då?

Konfronterar ni vännen om det?
 
:wtf:

Får ta tag i det idag. Det är en liten frustrerad skitkommentar jag gjort till en vän. Helt legitim dock och jag står för den.

Jag nämnde för person A "att varför ger person Y fler jobbtimmar (svart) till person X när person H är anställd och fått höra att det inte finns tillräckligt med jobbtimmar till h*n"

Sedan skickade jag ett sms till Y rörande något annat men fick tillbaka bl a varför person X jobbar där, något jag inte frågat om (än).

Så nu funderar jag på om jag ska prata direkt med Y istället och fråga var hn fick det ifrån eller om jag ska prata med A också...

Jag måste ändå prata med Y för det var massa annat crap i det där meddelandet som jag vill reda ut


Jvla småstadsliv
 
Om ni talar om något, i förtroende för en vän, och sedan några dagar senare så får ni höra det tillbaka från en annan person, vad gör ni då?

Konfronterar ni vännen om det?
Beror på vad det gäller, är det någon skitgrej som inte påverkar mig personligen hade jag bara struntat i det och aldrig mer sagt något till den personen igen då jag inte kan lita på att det stannar där. Been there done that.
 
Om ni talar om något, i förtroende för en vän, och sedan några dagar senare så får ni höra det tillbaka från en annan person, vad gör ni då?

Konfronterar ni vännen om det?
Jag försäkrar mig alltid om att personen förstår att jag inte vill att det ska spridas. Har lärt mig att det som är ett självklart förtroende för en person inte nödvändigtvis är det för någon annan. Så med utgång i det, att jag sagt att detta är sagt i förtroende, så konfronterar jag. Annars skyller jag bara mig själv för att jag inte var tydligare.
 
Jag försäkrar mig alltid om att personen förstår att jag inte vill att det ska spridas. Har lärt mig att det som är ett självklart förtroende för en person inte nödvändigtvis är det för någon annan. Så med utgång i det, att jag sagt att detta är sagt i förtroende, så konfronterar jag. Annars skyller jag bara mig själv för att jag inte var tydligare.
Samma här. Det är så väldigt olika vad som är "självklart" för olika personer just när det gäller vad som är rätt eller fel att prata om...
 
Jag har inga nära vänner som skulle göra så. Jag har kanske ett tiotal nära vänner jag litar på till 100% och som jag kan anförtro mig åt. Dessa vet jag att de aldrig skulle föra ngt vidare jag sagt i förtroende. Sen har jag många vänner som jag definierar som goda men som inte är så nära som ovanstående. Till dessa anförtror jag mig aldrig åt när det gäller riktigt privata grejer.
Kanske borde du definiera om din vänkrets och rensa bland de vänner som du har närmast?
 
:wtf:

Får ta tag i det idag. Det är en liten frustrerad skitkommentar jag gjort till en vän. Helt legitim dock och jag står för den.

Jag nämnde för person A "att varför ger person Y fler jobbtimmar (svart) till person X när person H är anställd och fått höra att det inte finns tillräckligt med jobbtimmar till h*n"

Sedan skickade jag ett sms till Y rörande något annat men fick tillbaka bl a varför person X jobbar där, något jag inte frågat om (än).

Så nu funderar jag på om jag ska prata direkt med Y istället och fråga var hn fick det ifrån eller om jag ska prata med A också...

Jag måste ändå prata med Y för det var massa annat crap i det där meddelandet som jag vill reda ut


Jvla småstadsliv
Jag hade nog inte fattat att det där var en ”hemlig” kommentar om det inte uttalats tydligt.
I övrigt hade jag struntat i hela saken eftersom det inte handlade om ngt större/viktigare/mer privat.
Nu vet du ju för framtiden att det inte är en person som håller det hemligt.
 
Jag hade nog inte fattat att det där var en ”hemlig” kommentar om det inte uttalats tydligt.
I övrigt hade jag struntat i hela saken eftersom det inte handlade om ngt större/viktigare/mer privat.
Nu vet du ju för framtiden att det inte är en person som håller det hemligt.

Läste tråden slarvigt, jag trodde att det handlade om ngt väldigt privat som att TS anförtrott sig. Håller med dig i detta. Jag hade låtit det vara och inte pratat så mkt mer med den personen bara.
 
Vi pratade om något mycket mer privat, och jag uttryckte tydligt att jag inte ville att det skulle spridas. Samtalet pågick i typ 20 minuter och innehöll mycket mera privata saker och någonstans nämnde jag kommentaren men så nu vet jag ju inte om människan har snackat om hela samtalet eller bara den kommentaren....

Därför funderar jag på att prata med Y först, för det var mer saker i sms:et jag fick som var riktig jvla elaka saker och sedan från ingenstans nämndes det, som jag enbart sagt till A. Utan anledning liksom...


Bull crap. Får nog antingen 1. Låta allt vara eller 2. Ta ett snack med Y som kommer leda till ett snack med A förmodligen.

Måste ändå prata med Y. Varken vill eller orkar vara ovän med hn
 
Jag vill dra "besviken - kortet" som hämnd. Jag vill att A ska veta hur jävla besviken jag är och att jag nu vet att jag inte kan nämna nåt för hn igen

Ibland kan det vara bättre att behålla det för sig själv, lätt hänt att man blir lurad igen och börjar "lita" på personen när denne får chansen att "förklara sig". Gör en mental not om att inte prata på den nivån med personen igen och gå vidare :cautious:
 

Liknande trådar

Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 347
Senast: Shaggy
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 964
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 687
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Hur skulle ni bemöta en person, ni inte känner, på ett nytt jobb som från dag 1 börjar säga saker ironiskt till er? Började nytt jobb i...
2
Svar
39
· Visningar
3 346
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp