Bukefalos 28 år!

Whippet - förälskad!

domino

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av dessa? Vet en tjej som har två stycken och jag blev helt förälskad!
Berätta gärna om rasen, funderar på att kanske köpa en :love:
 
Jag har en whippet!!!
En 2 årig hanhund som är min lilla ögonsten!
Hmm, hur ska man bäst beskriva en liten whippetan...
Jag kan ju bara berätta om min hund, Sylvester.
Han är den roligaste hunden jag någonsin träffat på!
Många säger och tror att whippets är små fega klena hundar, de har med all säkerhet INTE träffat Sylle!
Han har ett självförtroende som inte är av denna världen!
När vi gick på brukshundsklubben skulle vi en gång träna kommandot nej, vi skulle gå fram till en köttbulle som låg på marken och vi skulle med hjälp av rösten få hunden att INTE äta köttbullen... Mina instruktörer sa att, ja ni får ju anpassa era röster efter vilken hund ni har och tittade på mig, sen sa de att ja, vissa hundar är ju vekare än andra. När det var Sylvesters och min tur röt jag till lite lagom, NAFS så var den köttbullen uppäten.
Vi provade igen och nu tog jag i av bara den, men köttbulle nr 2 slank ner i Sylles mage. Då sa min ena instruktör att hon skulle ryta till och "få honom att lyssna". Hahaha, hon röt allt vad hon kunde,hon var ganska säker på att hon skulle lyckas hon var ju van vid sin stora Rottweiler hane, Sylle tog köttbullen utan att ens titta på henne. Vek, inte Sylvester inte!
Som valp var Sylle en riktig krokodil, han tuggade på allt, och då menar jag verkligen allt!
Han var superdestruktiv! Vet inte hur många gånger jag har fått ta skiten för allt han förstört...
Att man inte kan ha vinthundar och katter ihop har Sylle aldrig hört, han är bästis med våra katter.
Rumsren blev han väldigt fort.
Whippets är roliga små hundar med mycket ideer, ja mitt exemplar i alla fall.
Han är busig men uppfinningsrik, han gör aldrig samma bus 2 gånger, hans hjärna måste gå på högvarv!
Han får sina fnatt ibland och leker whippetrace hemma i huset, det värsta är att han tycker att vår andra hund Nicke som är en pensionerad kapplöpningshund ska vara med och springa... De är lättlärda men lite kattlika i sättet, har de lärt sig sitt så tycker de att det väl inte är någon större ide att tjata det om och om igen.
Whippets är snälla och trevliga gosegrisar, älskar att sova i sängen och bara goooooosssssssaaaaaaa.
Vi har täcke på vintern men det skulle han lika gärna kunna vara utan, han älskar att gå ut även om det skulle regna småspik!
Ja, Sylle är allt jag vill ha i en hund.
Han är alltid glad, älskar allt och alla men leker gärna vakthund, snäll som bara den, en rolig kompis helt enkelt!

Jag berättar gärna mer om du vill, det är bara att höra av dig!! Men om du skaffar dig en whippet kan jag lova dig en sak, du kommer få en UNDERBAR hund!
 
Vi hade två Whippet när jag var yngre (tom ca 15). Bästa sällskapshundar som finns!!! :love: Ingenting att ha med sig ut i djup snö och många minus... Men dom älskade skogspromenader i lagom temperatur, och flög över stock och sten! Tyckte massor om att ligga under täcket och sova läänge. Alltid snälla fastän vi barn var jobbiga och dryga! Trevliga mot alla nya folk som kom hem till oss. Aldrig rädda för tex raketer och smällare. Skulle jag köpa en hund skulle det definitivt kunns bli en Whippet! Ända "nackdelen" är väl att dom är vääldigt livliga som valpar! Är öööverallt! :angel:
 
Hahaha, ja de ä VERKLIGEN vilda som valpar, påminner om vilda babyn... :rofl:
 
Ja whippets är underbara goooa hundar. vart bor du? känner en mkt fremastående uppfödare av whippets i mölnlycke hon heter marianne ekvall och kenneln heter delaklin kan vara värt att kolla om hon har valpar,vet dock ej om hon har kö.lycka till
 
:love:
De verkar verkligen underbara, de små vilddjuren :rofl:
Det är inte aktuellt att skaffa än men vi håller på och kollar lite raser vi gillar.. Som det ser ut nu så väger Whippet ungeför lika med Grand Danois :o :D
 
Ja du.. :smirk:... svårt val? Superlätt val för mig. Jag har varit på koppelpromenad med en GD unghundshane. *puh* Det slipper jag helst igen kan jag säga. Han drog inte i kopplet och hade sig, men vi var ute på landet och det var mkt folk i farten (midsommmarfest) så han var nyfiken på det mesta. Jag var som en vante kan jag säga. Fick linda kopplet runt magen på honom, funkade inte annars.

Nä, jag håller mig till whippet! Mkt lättlärd, mjuk och lugn i tempereamentet, lätt att ha med överallt, ingen pälsvård what so ever, oftast roliga personligheter, dessutom roliga att ställa ut!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
782
Övr. Hund Jag har tittat på Kalla Fakta: Kamphund säljes på TV4 Play. Skrämmande men tyvärr inte förvånande. Jag känner spontant att något måste...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
5 902
Senast: Gunnar
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 642
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 182
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp