WiFi hjälp

Ms Sally

Trådstartare
Kan man ha WiFi utan abonnemang? Dvs jag har inte riktigt förstått hur det fungerar...

Förstår internetabbonemang via kabel el usb-sticka, 3G via mobiltelefonabbonemang el kontantkort samt hur man anv mobilen för att koppla upp sig, även mot datorn om man är på "resande fot". Kan även anv såväl mobilen som datorn för att koppla upp mig mot WiFi på offentliga nätverk, ex v bibblan.

Men som sagt, kan man ha WiFi hemma på typ kontantkortabbonemang? Och hur fungerar det (usb-sticka?)

Senast ändrad:
Sv: WiFi hjälp

WiFi innebär att det är en trådlös uppkoppling, alltså att du inte behöver koppla in något i datorn/telefonen för att komma ut på nätet.

Ja. Du kan köpa en router som du kan ansluta ett USB-modem till. Davado är bara en av ett par tillverkare som har sådana routrar. Priset startar på runt 700:- om du ska köpa det utan abonnemang.
Har du en MacBook kan du köra internetdelning och dela ut internet via ditt USB-modem till övriga enheter. Men då måste ju datorn vara påslagen hela tiden. Vet inte hur dina behov ser ut...

Om du har en 3G-sticka (USB) kan du koppla in den på tex denna router och få Wifi och/eller trådad tillgång till Internet för alla datorer och andra prylar som kan ha Internettillgång

Liknande trådar

Fritid Jag vill ha Internet för att kunna se Netflix och Viaplay på Tv:n har inget telejack eller ngt i lägenheten så att man kan ha fast...
Svar
4
· Visningar
786
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Dejtingtråden del 38
  • Balkong 2025
  • Ögonfärg

Hund, Katt, Andra Djur