Sv: Wii-spel för gå ner i vikt?
Wii är jättebra för att komma i gång med träningen.
Wii fit plus, jättebra för otränade. Plus att balansspelen är roliga även som underhållning.
Konditionsmässigt, njä. Det går enbart att göra eget program på yogan och stryketräningen och gör man inget program så blir det ett alldeles för långt avbrott när man ska välja ny övning. Jag brukar stå och göra höga knän för att inte gå ner i puls totalt.
Jag tycker att wii fit överlag är lite mesigt och skulle gärna ha haft tuffare utmaningar och mindre väntetider för att det skulle vara ett riktigt bra träningsspel. Men är man otränad med liten träningsvana så tror jag att det är kanon.
Sports active, mer träning än Wii fit plus, dock är gummibandet som medföljer väldigt slappt och den som har mer än två muskelfibrer på hela sin kropp bör nog fundera på att köpa ett med mer motstånd på exemelvis stadium.
Bra styrkeövningar för den som vill komma i gång. Är man väl i gång med träningen kör man lika gärna styrkeövningarna utan att slå i gång wiiet.
Vill man träna lite mer kondition så rekomenderar jag hellre något dansspel. Jag har just dance.
Nu springer jag mest utomhus, men kör boxningen i wii sports några gånger i veckan för att trimma överkroppen.
Wii är överlag ingen dålig investering, det är väldigt roligt att ta fram när man har folk hemma

Så är man beredd att komplettera med lite annan träning också så tror jag att träningsspelen till wii är en bra start och inkörsport.