Milosari

Trådstartare
jag lyckades klippa 5 klor på min galna hund! tänk om det håller på att vända? fast vi körde en ny metod, att hon ligger i soffan och blir kliad på magen en stund, sedan klipper jag och sen kliar vi igen och jag tittar på tv och låtsas som om det regnar. för er som inte vet skriker hon som en stucken gris bara man visar henne klosaxen, och om man mot förmodan lyckas klippa en klo så får man inte peta på hennes tassar igen så därför är jag glaaaad!
 
Grattis!! Då har du bara 13 kvar.... :confused:, lycka till!!! Litet godis emellan (efter varje klo) är inte dumt det heller :d. Det gäller dej också :d
 
haha, nej godis till matte skadar aldrig :D. fast grejen med det här är att jag helt och hållet avdramatiserar det, jag har annars provat alla möjliga metoder med godis, att gå extremt långsamt fram, att hålla fast henne :crazy: osv osv. inget har funkat förän nu :bump: (fortfarande glad :D)
 
Grattis! :)

Här är det också kloklippning idag :crazy:
Fast vi har det inte sådär jobbigt, bara lite svårt o låta bli o rycka i alla tassarna och försöka ha nosen I kloklipparen hela tiden.. Men det funkar med lite ost ;)
 
Elaka Jadzia har också en fjantig hund som avskyr klosaxen, men i mitt fall är det en rottweilerhane som låter och ser ut som han ska äta upp en. Elaka jag tar dock bara tag i hundens tassar och klipper, sen får han protestera hur mycket han vill. Visserligen är han skiträdd för kloklippning, men här ska det inte pjoskas. Livet är hårt när man är hund hos Jadzia :devil:
 
jo jag provade det med men det funkade inte. fast det är väl å andra sidan ingen hemlighet att jag är lite väl pjoskig? ;).
 
accch vad e det för trams???? :confused: skall man klippa klorna så gör man, här hattar man inte runder :mad: NÄ här e det jag som bestämmer :devil:
 
hmmm... har du följt trådarna om henne? hon är lite speciell och klarar inte av tvång, för då blir hon stressad. vi har inga problem med vem som bestämmer (hon :D :angel:), problemet är att hon får panik. min andra hund håller jag fast om det skulle behövas, men han är inte heller direkt rädd.
 
Små framsteg gör hundlivet så himla roligt

1074.gif
 
Jag gör så här med min kloklippshatande hund. Först klipper jag på en klo, sedan filar jag den klon ordentligt osv tills allt är klart.
Hon gillar det inte men accepterar det på ett helt annat sätt än om jag skulle klippa alla klorna direkt - det GÅR inte.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag är uppvuxen med katter och har haft en katt själv också i vuxen ålder. Det har varit ganska lättsamt och enkelt och katten jag hade...
Svar
3
· Visningar
1 834
Senast: Zpunk
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 791
Senast: Nirvana
·
Hundhälsa När Bruce var liten valp började vi ha klosaxen närvarande ofta. Vi klippte någon klo om dagen. Det gick utmärkt till en början men när...
2
Svar
23
· Visningar
4 261
Senast: paradiset
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 127
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp