Wild Kids (ulvlek)


Började igår eftermiddag när du kom in i leken och började gå på GA och Niyama att jag direkt skrev i goda lyan. Börjar tro att Hedinn är troll !
Skrev senare så här idag när vi dividerade om att ett troll måste vi ha ut

Jag har också en känsla av Hedinn som troll. Kan vara för hon frågade så till Niyama och Glömmerallt att de inte reagerat på mitt nödrop att jag inte ville ut i första Lynch.
kändes väl som hon försökte rikta fokus på dem pga det ? Och därmed bort från sig själv ?
 
Ja, riktigt kul lek blev det (mycket tack vare att det aldrig blev så mycket slumputfall, enligt mig). Riktigt kul och det sista tyckte jag nog helt ärligt att alla kunde vara ulvar. :rofl:
Men som tips till framtida lekar, @heffaklumpen och övriga LL:s; undvik alltför mycket slump, det gör det svårare att se mönster och lista ut saker i leken, vilket ju är lite hela grejen. :) Och ska man ha tre sidor är det en fördel med lite fler deltagare. :D
 
Men som tips till framtida lekar, @heffaklumpen och övriga LL:s; undvik alltför mycket slump, det gör det svårare att se mönster och lista ut saker i leken, vilket ju är lite hela grejen. :) Och ska man ha tre sidor är det en fördel med lite fler deltagare. :D
Ja, håller med. Och att det kunde bli totalt tre omvandlingar (?). Jag gillar ju inte omvandlingar alls men så många möjligheter till omvandlingar borde vara för mycket för vem som helst. Sen kändes det hela tiden som att oavsett hur bra en sida spelar så kan den förlora på slumpen. Så är det ju alltid, men här var det ju extremt många såna utfall och leken kunde snabbt bli väldigt obalanserad.
 
Började igår eftermiddag när du kom in i leken och började gå på GA och Niyama att jag direkt skrev i goda lyan. Börjar tro att Hedinn är troll !
Skrev senare så här idag när vi dividerade om att ett troll måste vi ha ut
Aha. Det var dock en helt ärlig fundering, för jag reagerade själv på ditt inlägg när jag läste det, just formuleringen att du inte ville åka i första lynchen. Niyama tycker jag brukar kunna reagera på sånt, så därför ville jag fråga henne. Sen fick jag ju lov att ställa samma fråga till glömmerallt för att undvika ”varför är du bara på Niyama och inte GA?” :D
 
Ja, riktigt kul lek blev det (mycket tack vare att det aldrig blev så mycket slumputfall, enligt mig). Riktigt kul och det sista tyckte jag nog helt ärligt att alla kunde vara ulvar. :rofl:
Men som tips till framtida lekar, @heffaklumpen och övriga LL:s; undvik alltför mycket slump, det gör det svårare att se mönster och lista ut saker i leken, vilket ju är lite hela grejen. :) Och ska man ha tre sidor är det en fördel med lite fler deltagare. :D
Ja, det var helt klart för få deltagare för att ha tre sidor. Ska inte testa det igen med bara 12 deltagare :D
Angående det med slumpen, vi tänkte faktiskt inte på det 🙈

För övrigt är jag sjukt besviken över att jag (vi) inte fick omvandla någon (men är relativt säker på att i alla fall en person är glad att det inte blev några omvandlingar) :arghh::rofl:
 
Aha. Det var dock en helt ärlig fundering, för jag reagerade själv på ditt inlägg när jag läste det, just formuleringen att du inte ville åka i första lynchen. Niyama tycker jag brukar kunna reagera på sånt, så därför ville jag fråga henne. Sen fick jag ju lov att ställa samma fråga till glömmerallt för att undvika ”varför är du bara på Niyama och inte GA?” :D
Jag missade på riktigt det där med "första lynch". Jag tänkte faktiskt troll främst om Q just då.
 
Jag missade på riktigt det där med "första lynch". Jag tänkte faktiskt troll främst om Q just då.
Ja alltså jag trodde ju på dig. Tror att du hade reagerat på det som ulv också om du sett det och känt att du hade tid (antagligen egentligen större sannolikhet att du reagerat och ändrat som ulv). :)
 
En fråga till er som inte tyckte att man skulle outa specialroller, varför? Jag brukar resonera som att är det så pass uppenbart att lyan lär snappa upp det (dvs osannolikt att alla ulvar skulle missa det) så är det lika bra att göra goda uppmärksamma på det också om de verkar missa (helst avvakta lite innan för att se folks reaktioner eller icke reaktioner). En annan sak om det är saker man fattat genom t.ex. spioninfo, men här låg det ju öppet i tråden?

I den här leken fanns ju självmordsbombaren, men annars om risken bara är käk är det ju viktigt att ängeln uppmärksammas så den inte riskerar att missa och ulvarna lugnt vågar käka i fred.
 
En fråga till er som inte tyckte att man skulle outa specialroller, varför? Jag brukar resonera som att är det så pass uppenbart att lyan lär snappa upp det (dvs osannolikt att alla ulvar skulle missa det) så är det lika bra att göra goda uppmärksamma på det också om de verkar missa (helst avvakta lite innan för att se folks reaktioner eller icke reaktioner). En annan sak om det är saker man fattat genom t.ex. spioninfo, men här låg det ju öppet i tråden?

I den här leken fanns ju självmordsbombaren, men annars om risken bara är käk är det ju viktigt att ängeln uppmärksammas så den inte riskerar att missa och ulvarna lugnt vågar käka i fred.

Från min synpunkt tyckte jag det var alldeles för tidigt att outa BSF, och det var vad jag reagerade på, senare i leken när det närmar sig ett avgjörande tycker jag det är ok att göra övriga deltagare uppmärksam på möjligheten fast utan att hinta så kraftigt. Är nog därför jag fick så kraftiga "ulv" vibbar
 
En fråga till er som inte tyckte att man skulle outa specialroller, varför? Jag brukar resonera som att är det så pass uppenbart att lyan lär snappa upp det (dvs osannolikt att alla ulvar skulle missa det) så är det lika bra att göra goda uppmärksamma på det också om de verkar missa (helst avvakta lite innan för att se folks reaktioner eller icke reaktioner). En annan sak om det är saker man fattat genom t.ex. spioninfo, men här låg det ju öppet i tråden?

I den här leken fanns ju självmordsbombaren, men annars om risken bara är käk är det ju viktigt att ängeln uppmärksammas så den inte riskerar att missa och ulvarna lugnt vågar käka i fred.

För den goda sidan skull så håller jag med dig och det kan vara avgörande för de godast vinst. Men nackdelen är att det kan bli drev och att det inte går utlösa något.

Men för den onda sidan skull så är det tråkigt när det blir för tydligt. Hellre att man är lite diskret.

Men det är en jätte lurig fråga.
 
En fråga till er som inte tyckte att man skulle outa specialroller, varför? Jag brukar resonera som att är det så pass uppenbart att lyan lär snappa upp det (dvs osannolikt att alla ulvar skulle missa det) så är det lika bra att göra goda uppmärksamma på det också om de verkar missa (helst avvakta lite innan för att se folks reaktioner eller icke reaktioner). En annan sak om det är saker man fattat genom t.ex. spioninfo, men här låg det ju öppet i tråden?

I den här leken fanns ju självmordsbombaren, men annars om risken bara är käk är det ju viktigt att ängeln uppmärksammas så den inte riskerar att missa och ulvarna lugnt vågar käka i fred.
Det är ju svårt... jag som siare vill ju kunna använda info om en siad ond, utan att behöva vara så försiktig att det inte går att.utläsa föränn jag typ dött... du lurades ju även om jag faktiskt var siare så var inte du spion.
 
Från min synpunkt tyckte jag det var alldeles för tidigt att outa BSF, och det var vad jag reagerade på, senare i leken när det närmar sig ett avgjörande tycker jag det är ok att göra övriga deltagare uppmärksam på möjligheten fast utan att hinta så kraftigt. Är nog därför jag fick så kraftiga "ulv" vibbar

För den goda sidan skull så håller jag med dig och det kan vara avgörande för de godast vinst. Men nackdelen är att det kan bli drev och att det inte går utlösa något.

Men för den onda sidan skull så är det tråkigt när det blir för tydligt. Hellre att man är lite diskret.

Men det är en jätte lurig fråga.
Om jag uppfattar siarinlägget som diskret skulle jag vara diskretare, men här tyckte jag det skrek siare och då avvaktade jag lite och sen kändes det som läge att ta upp det.
 
Det är ju svårt... jag som siare vill ju kunna använda info om en siad ond, utan att behöva vara så försiktig att det inte går att.utläsa föränn jag typ dött... du lurades ju även om jag faktiskt var siare så var inte du spion.
Jag försökte inte spela spion utan bara god. Men jag undrade var spionen var, men tänkte att den inte kan ha fått raden om sian.
 
Jag försökte inte spela spion utan bara god. Men jag undrade var spionen var, men tänkte att den inte kan ha fått raden om sian.

Det är väl lite så som Magnum skrev, när vi är relativt nya i specialroller har vi inte en aning vad vi skal göra med info vi får utan att avslöja oss själva fullständigt, och därvid väljer att ligga lågt. och teoria som vanligt, Hänger nog lite kvar från skoltiden för min del, tyckte alltid det var enklare att skriva uppsats på fritt tema än att passa in ett givet scenario/ämne.
 
🤣🤣🤣🤣🤣
Nä, mennde var den enda som jmhakade och för mig blev dunspion pga det, inte att dunakticy ville kutad kanske.

Vet inte ommjag skulle varit mer diskret kanske?
Du var den enda som hakade på mig, därför blev du spion, inte att du aktivt ville luras kanske.
Så.
Tror nästan att @BSF börjat lukta på Lillördags vinflaska :p

Näe men jag är enormt osams med min autocorrect och mitt tangentbord i telefonen. 😅🙈😅
 
GA var fantastiskt synsk.
Eller så kallas det tur. Vi jublade i lyan. Men lyckan blev ju inte långvarig :p.
Jag tänkte någonstans mellan alla varv (och de var många !) att Allisa kunde vara ängel. Tror det var något @Magnum skrev för magnum hade vi som spion /siare /ängel rätt fort i goda lyan.

Men även efter (under ) första DL då hon verkade förstå att om hon dog skulle ju blodgivaren återge henne livet.

jag leker endast från mobilen just nu sedan. Ca en vecka tillbaka. (Datorns startskiva har gett upp ) jag missade att jag inte behövde byta från Glömmerallt helt enkelt
:o Därav bytet från henne till Aliisa.

Samtidigt tänkte jag att jag kunde ju alltid återuppliva någon om jag fick ut en god men nu gick ju allt åt skogen ändå
Ja minsann. Antibiotika och inte ut ut i första Lynch:D
Trodde direkt att onda /troll förstod min rolll
Men svår lek att placera alla på måste jag säga.
Men Niyama och GA placerade jag fort som onda eller troll :p
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 144
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 342
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 773
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp