Bukefalos 28 år!

Wilma har träffat en djurpratare

Sv: Wilma har träffat en djurpratare

*KL*

Jag har provat hästpratare på distans en gång, det personen fick veta innan var hästens smeknamn, ålder och att han var tänkt att bli mattes dressyrhäst.

Och jag vet inte vad jag ska tro. Det var mycket som saknades, saker hästen verkligen borde berättat om han hade pratat. Samtidigt var det saker som hästprataren sa som INTE skulle stämma in på någon av mina andra, och som var väldigt specifika. Som man ska ha sån tur att det är en på miljonen att man lyckas, och hon fick in ett par - tre sådana.

Samtidigt som det soms agt saknades information som utan tvekan borde ha kommit fram..

I övrigt så kan man säga att precis allt stämde, samtidigt som det skulle kunna tolkas att stämma på fler hästar. Så kan vara en slump bara. Men de där specifika exemplen, som INTE är vanliga, de har jag svårt att bortförklara.
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

För ett antal år sedan hade jag en kund som var djurpratare.
Kunde inte hålla mig utan sa att jag inte trodde på sånt….
Hon erbjud sig då att omedelbart läsa av min hund, alltså via telefonen!!!:eek:

Sa inte till henne att hunden inte var hemma, hon var ute med husse, utan håll god min och sa vad spännande!!!
Hon frågade vad det var för ras (Belgare) kön (tik) och hur gammal.(8 år)

Av dessa tre som synes rätt oskyldiga uppgifter fick hon då fram:
Hunden älskade att åka bil, tyckte om att springa lös i skogen, tyckte mycket om att spåra.
Hon tyckte dock att matte jobbade för mycket, så hon fick komma ut för lite
Hon hade problem med smärtor i magen, annars så var hon frisk.
Ja hon sa säkert mer, men detta kommer jag ihåg.

Om det stämde?
Självklart!
Möjligen magen då… fast hon var 8 år så det var ingen dum gissning med tanke på att äldre tikar ofta får livmoders inflammationer.
Och hade hon nu inte det, så hade hon ju inte uttryckligen sagt det utan ”ont i magen” vilket i princip kunde vara vad som helst.

Resten var ju lätt som en plätt, vilken Belgare tycker inte om att springa lös i skogen?
Och att de inte får tillräckligt med motion?:D

Men sedan klampade hon rejält i klaveret för hon sa att hon saknade sina valpar och tänkte mycket på dom….
Nu är det så här att hon viste att jag var uppfödare och tog väl bara för givet antar jag.
Men den här hunden har aldrig haft valpar (hon har HD):rofl:

Nu betalade jag inget för detta, men efter denna uppvisning så skulle jag aldrig göra det heller.
 
Senast ändrad:
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

Det var övertygande. Jag kommer inte ihåg vilken relation min stallkompis hade till den andra, eftersom det var ett par år sen jag stod i det stallet, därför uttryckte jag mig så. Hon som berättade detta för mig är en mycket seriös person som inte drar rövarhistorier.
Djurprataren hade också sagt att hästens matte brukade gråta när de var ute och red i skogen. Detta var också sant och igen visste om det...
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

*kl*

Om jag skulle prova en pratare igen skulle jag aldrig låta dem komma till mig/stallet. Det finns alldeles för mycket information bara i en vanlig ytterhall.

Nej, jag tror inte på det. Jag har gett det ett ärligt försök, och jag helt enkelt tror inte på det.

Absolut att man lär sig att intuitivt läsa sina egna djur, och att man kan träna sig i att läsa djur. Men närmare än så tror jag inte på pratet.
(Nej, jag tror inte att de pratar med varandra heller. Inte på det sättet, i bilder som förmedlas telepatiskt, utan på det sätt som vi också kan lära oss att läsa av och förstå. Med kroppen, ljud och rörelser.)

/Syrsa, som tycker att man kan göra det för skoj skull, men inte som alternativ till en rejäl veterinärundersökning/utredning om djuret börjar bete sig underligt. Möjligen även en häst/hund/katt/-psykologisk utredning.
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

Om djur kan kommunicera så detaljerat på Telepatiskt vis, VARFÖR skulle de då ha det otroligt välutvecklade kroppspråk som t.ex. hundar och hästar har, där de kan uttrycka exakta känslor och meddelanden med små små rörelser av öron, svansar, huvud, blick, läppar, etc etc Allt detta vore ju totalt onödigt om dom lika lätt kunde snacka telepatiskt! Eller??
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

Om djur kan kommunicera så detaljerat på Telepatiskt vis, VARFÖR skulle de då ha det otroligt välutvecklade kroppspråk som t.ex. hundar och hästar har, där de kan uttrycka exakta känslor och meddelanden med små små rörelser av öron, svansar, huvud, blick, läppar, etc etc Allt detta vore ju totalt onödigt om dom lika lätt kunde snacka telepatiskt! Eller??

Håller helt med dig och Syrsa. Detta är ju något som talar väldigt starkt för att telepati inte fungerar.
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

Jag har tagit min ena hund till djurpratare och skulle absolut kunna göra det igen, men till en annan.. Den jag hade va inte särskillt bra... =/ men har hört andra som fått tag i dom som omöjligt kunnat veta saker som dom "fått höra från hunden".

Jag vill göra det igen, men med en annan. :D
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

jag tänker bespara dig mina åsikter om "djurpratare" men jag hoppas att du ser upplevelsen som ren och skär underhållning. tycker du inte att hunden ska ha några valpar så håll fast vid den åsikten. du hade säkert goda skäl när du fattade det beslutet.
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

Om djur kan kommunicera så detaljerat på Telepatiskt vis, VARFÖR skulle de då ha det otroligt välutvecklade kroppspråk som t.ex. hundar och hästar har, där de kan uttrycka exakta känslor och meddelanden med små små rörelser av öron, svansar, huvud, blick, läppar, etc etc Allt detta vore ju totalt onödigt om dom lika lätt kunde snacka telepatiskt! Eller??

:bow: Bra tänkt och skrivet.
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

Om djur kan kommunicera så detaljerat på Telepatiskt vis, VARFÖR skulle de då ha det otroligt välutvecklade kroppspråk som t.ex. hundar och hästar har, där de kan uttrycka exakta känslor och meddelanden med små små rörelser av öron, svansar, huvud, blick, läppar, etc etc Allt detta vore ju totalt onödigt om dom lika lätt kunde snacka telepatiskt! Eller??

Vem säger att alla djur kan prata telepatiskt:confused: Och om dom kan det, kan det räcka att tänka telepatiskt i bilder då??

Sen kan vi ju bara kolla på varandra. Även att vi förutom kroppsspråket har ett språk med ord betyder inte det att vi alltid förstår vad den andre säger...
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

jag var hos en hundpratare med min hund. Jag ville att han skulle komma ut o göra ngt nytt, han är 14 år. Så det var en liten rolig utflykt bara. Ibörjan så sa hundprataren en massa saker som vem som helst hade kunnat komma på, att han var piggare förrut, finare, grövre mm. Han e ju ändå 14 idag.
Men sedan så gick hon mer in på detaljer, o det var detta som var så konstigt. Jag hade aldrig träffat denne människan innan, o hon visste inte vem jag o min hund var. Men hon skrev upp en hel del som jag tyckte var lite spooky.

*Hon berättade om att Challe har en hemsk syn ang ett ställe där det finns staket, ödsligt o hemskt. Challe brukade rymma rätt så ofta när han var yngre, o hamnade då hos polisen, som i sin tyr skickade han till ett dåligt hundpensionat. Där var det stora staket, vildvuxet o han trivdes inte alls där. Detta stället lades senare ned pga anmälningar.

*En annnan sak var att ngn i familjen brukade ge honom fredagsmysgodis. Att det var i samband med ngn händelse. Hon visste ej vad detta bruna var för ngt, o jag tänkte inte heller på det. Men han saknade detta iaf. Men sedan kom ja på detta. När mamma var frisk så brukade hon ta med Challe till affärn på fredagar o då köpte hon alltid en kexchoklad till honom :idea:

*Han är livrädd för sitt egna o andras bajs. Han gör vad som helst för att komma ifrån det, o det sa hon.

*Min pojkvän kan vara lite elak emot min hund, eller inte elak. Han ger honom ngt gott o sedan kastar han till Challe clementinklyftor, o Challe hatar detta. Han spottar ut dom igen o får världens sötaste min. O detta berättade han för denne personen.

När jag hade hört allt detta, det var ju en hel del mer saker, så satt jag bara o skrattade. detta var för ngt mån sedan o jag vet inte riktigt vad jag ska tro om det.
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

och det där stämmer på min hund också. han har också varit på pensionat, varav ett sämre. han får tokryck när han har bajsat och blir förvånansvärt smidig när han skuttar över andra hundars bajs. på fredagarna brukar vi mysa med gottis. det skulle väl vara det sista då. om man inte övertolkar och säger att en man i familjen är stygg, för hundarna får inte komma in i huset hos min pappa.
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

Vem säger att alla djur kan prata telepatiskt:confused: Och om dom kan det, kan det räcka att tänka telepatiskt i bilder då??

Sen kan vi ju bara kolla på varandra. Även att vi förutom kroppsspråket har ett språk med ord betyder inte det att vi alltid förstår vad den andre säger...

Djurpratare pratar med "alla" djur, har inte hört talas om nån Djurpratare som menat att djuret inte gått snacka med.
Vad jag menar är, att om djur kan kommunicera så otroligt detaljerat som djurpratarna påstår, i långa meningar som dessutom ofta använder ett väldigt Mänskligt Resonerande, med mänskliga känslor och värderingar, borde deras avancerade kroppsspråk vara rätt onödigt. I det språket räknar jag även in läten. Motsvarigheten till våra ord alltså.
Varför skulle en hund behöva visa upp hela sitt dominanta kroppsregister mot en annan hund, om det räckte med en telepatiskt överförd "Stick, annars dj....r!!"
Jag skulle gärna vilja att man kunde prata med djuren på en annan nivå, men tror inte på Djurpratarna. Tyvärr. Jag tror dom gör mer skada än nytta. Och om man verkligen kunde prata med djuren, önskar jag att det ställdes intressantare frågor! ;)
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

Vem säger att alla djur kan prata telepatiskt:confused: Och om dom kan det, kan det räcka att tänka telepatiskt i bilder då??

Sen kan vi ju bara kolla på varandra. Även att vi förutom kroppsspråket har ett språk med ord betyder inte det att vi alltid förstår vad den andre säger...

Tja, bl a en av de mest kända och etablerade i Sverige menar att alla djur kan prata med människor och att de dessutom pratar telepatiskt med varandra.
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

Vad jag menar är, att om djur kan kommunicera så otroligt detaljerat som djurpratarna påstår, i långa meningar som dessutom ofta använder ett väldigt Mänskligt Resonerande, med mänskliga känslor och värderingar

Fast påstår de det? Jag har alltid hört dem säga att djur INTE kan uttrycka sig så, att de inte kommunicerar med meningar och ord utan att de förmedlar bilder och känslor, t.ex. smärta. Sedan tolkar djurprataren detta och "översätter" det i mänskliga termer. Dvs djurprataren säger inte "jag ser en bild på en övervuxen trädgård och känner negativ energi" utan tolkar/förmedlar det som "hunden tycker inte om ett ödsligt ställe där han varit instängd".

Jag har ingen bestämd åsikt, vare sig tror eller inte tror att det går att prata med djur, det du skrev stämde bara inte med det jag har hört.
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

Okej, jo, jag vet också att de säger att de "ser bilder" som djuren kommunicerar telepatiskt. Och sen lägger dom mänskliga ord och resonemang till bilderna. En högst egen personlig Djurpratartolkning, alltså.
Men oavsett om djuret kommunicerar via telepatiska bilder eller dito ord, tycker jag det känns märkligt när djuren redan har ett så fulländat språk.

Många djurpratare går dessutom betydligt längre och berättar om hur t.ex. en häst har problem som härrör sig från hästens tidigare liv (!) då den t.ex. kämpade på ett krigsfält och fick se sin husse dödas i strid. Etc etc etc.

Kanske en Djurpratare kunde snackat med OJ simpsons Akita, den som såg Nicole Simpson mördas, och fråga om det var husse som dödat henne eller nån annan? DET hade ju varit rätt intressant!
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

*kl*

Eftersom jag tror på att alla människor har en vilja att ha mer pengar, så undrar jag varför inte var o varannan djurtolk inte är rika som troll, eftersom det borde vara ganska lätt att t ex prata med favoriten inför ett travlopp o höra efter hur det står till?
Samma med högoddsaren?

Och varför är det bara envägs komunikation?
Varför kan inte dessa tala om för hästen olika saker?
Finns ju massor av hästar med olika problem, vore det då inte lämpligt om djurtolken kunde tala om för hästen tex att transporten är inte farlig, gnägga när matte kommer så blir hon glad o vinner du inte på lördag får du ingen mat :angel:
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

*kl*

Eftersom jag tror på att alla människor har en vilja att ha mer pengar, så undrar jag varför inte var o varannan djurtolk inte är rika som troll, eftersom det borde vara ganska lätt att t ex prata med favoriten inför ett travlopp o höra efter hur det står till?
Samma med högoddsaren?

Och varför är det bara envägs komunikation?
Varför kan inte dessa tala om för hästen olika saker?
Finns ju massor av hästar med olika problem, vore det då inte lämpligt om djurtolken kunde tala om för hästen tex att transporten är inte farlig, gnägga när matte kommer så blir hon glad o vinner du inte på lördag får du ingen mat :angel:

:D:bow:
tiotio
 
Sv: Wilma har träffat en djurpratare

KL
Jag har haft en djurpratare ute till min häst, eller rättare sagt, jag var på kurs, då en äldre kvinna erbjöd sig att prata med min häst, gratis.
Det var en hel del som stämde, men jag är väldigt tveksam, jag undrar ju såklart om det är så att jag har nämnt det för henne innan. Sedan var det en del som jag inte kunde avgöra om det stämde eller inte, då hans första tre år är det ingen som vet vad han har gjort (hästmarknadshäst).

Eftersom vi inte var i vår rätta miljö utan var på kurs, en bra bit hemifrån, så ja, jag uppfattade henne som väldigt trovärdig. Men jag är dock väldigt skeptisk.

Jag tror däremot att det finns människor som är grymt bra på att läsa av kroppspråk på djur, och för mig är det lite samma sak. Däremot tycker jag att namnet djurpratare inte låter särskilt seriös.

Jag vet inte, men jag tror nog att jag hade kunnat tänka mig ta ut en djurpratare, men jag tar nog det med en klackspark. En tjej på den här kursen hade haft ut en djurpratare, men då hade den tjejen i princip sagt saker som passar in med de flesta häst, tycker om morötter, gillar att ridas/ vara i hagen, och gillar färgen grönt. Så tror jag att hon hade haft ett grönt schabrak samt damasker hängades på boxdörren..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 166
Senast: hundtant
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 260
Senast: Migo
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 787
Senast: Mia_R
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 161
Senast: Pratsch
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp