Windows Vista vs Windows XP

Sv: Windows Vista vs Windows XP

Jag hoppar på den här tråden...

Har precis köpt en ny laptop och det är Vista på den. Har redan blivit grymt irriterad då hälften av mina program inte verkar funkar att installera. Nero fräser den åt och även mitt säkerhetspaket samt scannern och kameran. Finns det nått sätt att komma runt det?

Vad har du för kamera, vad har du för skanner, vilken version av nero och vad är det för säkerhetspaket du försöker installera?

Säkerhetspaketet har jag löst (Glocalnet). Kameran är en Canon G2. Scannern är en CanoScan LiDE50.
Nero är i version 6.6.
Skrivaren har jag inte ens vågat prova att installera men jag antar att det borde gå bra. Den är relativt ny.

Finns säkerligen nya drivrutiner/program att ladda hem på www.canon.se som fungerar med Vista. Nero kan det nog vara läge att fundera på att uppgradera tror jag. Verkar som om Ahead slutat med support på 6.x.

Senast ändrad:

Säkerhetspaketet har jag löst (Glocalnet). Kameran är en Canon G2. Scannern är en CanoScan LiDE50.
Nero är i version 6.6.
Skrivaren har jag inte ens vågat prova att installera men jag antar att det borde gå bra. Den är relativt ny.

Kameran: G2-modellen är så gammal (åtta år!) att Canon inte har idats göra en drivrutin till den för Vista. Vad du kan göra är att köpa en minneskortläsare. Kostar si sådär en hundralapp och uppåt. Förutom fördelen att du kan ladda över bilder från kameran till datorn så kommer det nästan garanterat att gå fortare att få över bilderna med hjälp av kortläsaren i vilket fall. Jag kör alltid med kortläsare trots att mina kameror är Vista-kompatibla!

Scannern: Drivrutiner för scannern finns på Canons hemsida. En snabbgoogling hittade den amerikanska drivrutinen, men går du in på canons svenska sidor hittar du förmodligen de svenska drivrutinerna också.

Nero 6.6 är i det närmaste antikt när det handlar om mjukvara ;) (fem år gammalt), nuvarande version är Nero 9. Vad är det du vill göra med Nero? Vill du bara bränna olika typer av filer på skivor så är den funktionen inbyggd i Vista, så du behöver inget speciellt program för det. Du bara stoppar in en tom skiva i brännaren så kommer det upp en dialog där du väljer vad och hur du vill bränna skivan.

Om du vill bränna foton och filmer och liknande så finns det faktiskt även ett inbyggt program i Vista som heter Windows DVD Maker (skriv 'DVD' längst ned i startmenyn så dyker det upp) om du har Home Premium eller Ultimate-versionen av Vista, och som med lite enkla knapptryckningar gör skivor som är smidiga att visa på dvd:n, inklusive menyer etc.

Vill du däremot rippa skivor, bränna iso-images och liknande så finns det högvis med gratis (och bra) sådan mjukvara också, så inte heller det är något du måste använda ett gammalt program för.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 7 8 9
Svar
177
· Visningar
22 552
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 158
Senast: Jamtland
·
IT & mobiler Någon här som är bra på datorer? Min C: hårddisk är nästan full & jag hittar inte vad det är som verkar ta så enormt mycket plats...
Svar
9
· Visningar
1 358
Senast: Migo
·
Hästvård Min fina appaloosa-kille fick konstaterad strålbenshälta i augusti förra året. Han är 8 år gammal. Jag känner mig inte helt bekväm inför... 2
Svar
36
· Visningar
8 881
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Annonsera Mera VIII
  • Födda-24