Windows vista

Sv: Windows vista

Vad jag vet kan du öppna alla worddokument i Vista. Men när du sparar i Vista så kan man spara på 2 sätt. Det ena alternativet gör att du endast kan öppna dokumentet med Vista och det andra alternativet gör att du kan öppna dokumentet i alla Windowsversioner, som vanligt.

Du kan öppna .doc i vista men om du gör ett dokument i vista då får den endelsen .docx då måste du ha en konverter för att läsa det i vanliga xp.

Ska leta upp den. Återkommer.

Man måste inte ha en konverter... I word kan man välja "spara som" och sen "spara som word 1997-2007 dokument" eller något sånt. Då får dokumentet ändelsen .doc.

Jo men om man har råkat spara fel så finns converter.. Många som har problem med att de inte kan öppna, ska man då be personen som skrivit att spara om? Mycket lättare om man har convertern så fixar man de själv.

Aha. Jo om man skicka dokument fram och tillbaka kan det bli lite problematiskt ja :p

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
401
Senast: Anna-Bella
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
373
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
741
Fritid Nu köööör vi Startfältet Bidragen är listade i bokstavsordning på låttitel, per deltävling. Startordningen presenteras vid ett senare... 49 50 51
Svar
1 001
· Visningar
40 031
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka