Melodifestivalen 2025 inkl. deltävlingar 1-5

Bukefalos 30 år!

Tittade på "Kaj & jag" på svtplay här om dagen.
Tyckte det var fint hur de pratade om sina hembygder. Inte det minsta tillgjort. Tycker ofta att när någon ska visa upp den (lantliga) småort de kommer från, så tenderar det att bli endera något där man lite krystat visar upp det finaste som finns i orten, eller så blir det att man skämtsamt, och skämssamt (förlåt :o), driver med stället och de lantliga egenheter som finns där, och nästan ber lite om ursäkt för vad som finns och inte finns på små orter, men jag uppfattade inget sådant alls nu.
De visade att här kommer vi från, på detta café satt vi på rasterna, och här i samlingshuset så skrev vi vårt material o.s.v.

Jag kan inte låta bli att skratta. Tänk hur annorlunda det kan låta när KAJ slutar på en bättre plats än en själv i Eurovision. 😎

IMG_20250519_195428.webp

https://www.aftonbladet.se/nojesbla...isarnas-stod-efter-kaj-s-forlust-i-eurovision

Nu har jag sett även Botnia paradise flera gånger 😁. En kompis frågade vilken jag gillar bäst av musikalerna. Det var svårt att avgöra men jag lutade åt Gambämark. Men nu kanske jag lutar lite åt Botnia paradise istället. Jag tycks generellt fastna lite extra för numren som Axel sjunger, vet inte om hans röst kanske påminner om någon jag känner 🤔. Får jag chansen att "leka" nån av karaktärerna nån gång blir det nog Bertel Bäck. Eller Mäskis-Gunnar 😁.

Har fortfarande ingen IRL som är lika intresserad som jag tyvärr 😅.

Nu har jag sett även Botnia paradise flera gånger 😁. En kompis frågade vilken jag gillar bäst av musikalerna. Det var svårt att avgöra men jag lutade åt Gambämark. Men nu kanske jag lutar lite åt Botnia paradise istället. Jag tycks generellt fastna lite extra för numren som Axel sjunger, vet inte om hans röst kanske påminner om någon jag känner 🤔. Får jag chansen att "leka" nån av karaktärerna nån gång blir det nog Bertel Bäck. Eller Mäskis-Gunnar 😁.

Ja, Axel känns lite underskattad. Han har också en bra talang.

Gillar Botnia paradise massor. Har sett den flera gånger redan.

Mina kompisar tycker att mitt KAJ intresse går för långt.

Mina har åtminstone inte klagat än 😆. Ja, det ska vara hunden då som inte är helt road av vare sig sång eller dans 🙈.

Axel är helt klart underskattad. Jag var på Gröna Lund ikväll och såg dem, och nog för att jag älskar det trion gör tillsammans och att det är hur bra de passar ihop som gör allt till vad det är, men alltså... Axel! :love: Herrejösses vilken sångröst han har (jodå, jag vet att man kan fixa till massor med teknikens hjälp idag) och han är dessutom den i gänget som enligt mig dansar absolut bäst. Jag hade stenkoll på honom på scenen, och blev väldigt glad när han verkade märka att jag sjöng med i alla låtarna och tog ögonkontakt med ett leende :D

Ni som ska se dem live senare i sommar har verkligen något att se fram emot. De är SÅ bra. Och de hade med så otroligt bra låtar. Är såklart glad åt att höra "de vanliga" favoriterna, och de avslutade allt med Bara bada bastu. Men de inledde allt med Karar i Arbeit och senare under kvällen kom även Älska en gubb.

Det enda jag tyckte var lite trist var att de (åtminstone Jakob) verkade tro att ingen i publiken skulle kunna en enda låt mer än bastulåten. Å andra sidan såg de väldigt glada ut på scenen när de började sjunga någon populär låt och upptäckte hur hela publiken sjöng med för full hals :p

Jag filmade lite ikväll, resten av tiden stod jag bara och sjöng med och njöt. Har fått närmare 2000 visningar på youtube på under 2 timmar, så eh, att filma KAJ är populärt just nu! Vill någon här se vad jag lagt ut så finns det här: https://www.youtube.com/@ninniosterholm

Axel är helt klart underskattad. Jag var på Gröna Lund ikväll och såg dem, och nog för att jag älskar det trion gör tillsammans och att det är hur bra de passar ihop som gör allt till vad det är, men alltså... Axel! :love: Herrejösses vilken sångröst han har (jodå, jag vet att man kan fixa till massor med teknikens hjälp idag) och han är dessutom den i gänget som enligt mig dansar absolut bäst. Jag hade stenkoll på honom på scenen, och blev väldigt glad när han verkade märka att jag sjöng med i alla låtarna och tog ögonkontakt med ett leende :D

Ni som ska se dem live senare i sommar har verkligen något att se fram emot. De är SÅ bra. Och de hade med så otroligt bra låtar. Är såklart glad åt att höra "de vanliga" favoriterna, och de avslutade allt med Bara bada bastu. Men de inledde allt med Karar i Arbeit och senare under kvällen kom även Älska en gubb.

Det enda jag tyckte var lite trist var att de (åtminstone Jakob) verkade tro att ingen i publiken skulle kunna en enda låt mer än bastulåten. Å andra sidan såg de väldigt glada ut på scenen när de började sjunga någon populär låt och upptäckte hur hela publiken sjöng med för full hals :p

Jag filmade lite ikväll, resten av tiden stod jag bara och sjöng med och njöt. Har fått närmare 2000 visningar på youtube på under 2 timmar, så eh, att filma KAJ är populärt just nu! Vill någon här se vad jag lagt ut så finns det här: https://www.youtube.com/@ninniosterholm
Vad fint det låter. Kul att få en personlig recension. De är så ödmjuka, förväntar sig inte att publiken kan låtarna.

Lyckliga alla som varit på grönan och sett dem live ikväll!

Jag har biljett till spelningen på Dalhalla så jag får vänta länge.
Jag har biljett till spelningen i Kristianstad så får också vänta. Jag har ett par möjligheter till att se dem. De ska spela i Malmö med diggilo men där så lär de ju bara få dra några få låtar. Troligen hänger jag utanför avspärrningen och så har de spelningar i Helsingborg och Båstad.

Jag har också sett dem flera gånger, vilken jag tycker är bäst beror nog mest på humöret för studen. Jag är helt såld på Bachelor of the sea, just nu (och firmans man) Axel sjunger den hel suveränt. Sen älskar jag Jakobs skådespelarinsatser, det är fan ingen som kan se så förälskad/uttråkad/entusiastisk/deprimerad ut mm. Han går helt in i det. Och Kevin är bara för gullig i sina tokiga roller.

Jag ville vara säker på sitsplats så grönan föll ju bort direkt. Övriga ställen är jag osäker på om det är sittplatser men Dalhalla kändes säkert. Datumen måste stämma också.

Någon som har koll på de kommande spelplatserna om det är sits eller ståplatser?

Jag ville vara säker på sitsplats så grönan föll ju bort direkt. Övriga ställen är jag osäker på om det är sittplatser men Dalhalla kändes säkert. Datumen måste stämma också.

Någon som har koll på de kommande spelplatserna om det är sits eller ståplatser?
Det verkar mest vara ståplatser.

Jag har nog tittat för mycket på KAJ på youtube, och för mycket på Axel när de framför text tv-låten... Såg precis en brun, stickad väst i en webbshop. Tänkte "men den är ju fin!" och började fundera på vad som skulle vara snyggt till den. Vips hade min hjärna kokat ihop en mörkare och något mer feminin version av vad Axel har på sig i mitt favoritklipp på youtube :rofl:

Har säkert länkat det tidigare, men äh, vi kör igen :D

Det här måste vara tidernas sämsta recension. Skribenten har inte ens lyckats med en grundläggande bakgrundskoll han skriver "Men med ”Bara bada bastu” i ryggen ska nu finlandssvenska KAJ introduceras på bred front för hela Sverige." Är det något KAJ har så är det en god utgångspunkt för sina konserter.

Och ”Taco hej” kan vara det sämsta som gjorts i jakten på de nordiska folkens gemensamma nämnare." Givetvis kan man tycka illa om låten, men att reducera den till de nordiska folkens gemensamma nämnare känns mest bara okunnig. KAJ skriver om sin värld, inte försöker de pricka gemensamma nämnare i norden direkt, det låter som de tror att det är en snabbskriven låt för att följa upp Bara bada bastu och inte en redan etablerad hit som folk har älskat i 10 år eller så. Undrar just om han ens lyssnade på texten?

https://www.dn.se/kultur/kaj-har-ingen-vidare-utgangspunkt-for-en-turne/

Det här måste vara tidernas sämsta recension. Skribenten har inte ens lyckats med en grundläggande bakgrundskoll han skriver "Men med ”Bara bada bastu” i ryggen ska nu finlandssvenska KAJ introduceras på bred front för hela Sverige." Är det något KAJ har så är det en god utgångspunkt för sina konserter.

Och ”Taco hej” kan vara det sämsta som gjorts i jakten på de nordiska folkens gemensamma nämnare." Givetvis kan man tycka illa om låten, men att reducera den till de nordiska folkens gemensamma nämnare känns mest bara okunnig. KAJ skriver om sin värld, inte försöker de pricka gemensamma nämnare i norden direkt, det låter som de tror att det är en snabbskriven låt för att följa upp Bara bada bastu och inte en redan etablerad hit som folk har älskat i 10 år eller så. Undrar just om han ens lyssnade på texten?

https://www.dn.se/kultur/kaj-har-ingen-vidare-utgangspunkt-for-en-turne/
Men alltså... wtf?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka