Wintec Isabell

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Elington
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 758
E

Elington

Undrar om någon har erfarenheter av Wintec Isabell sadel ? Skulle vilja veta både för och nackdelar.

Sv: Wintec Isabell

jag har en,

fördelar = mjuk, bra stöd, lätt, o mkt mera fördelar.
Nackdelar = det enda jag kan komma på är att den kan knarra tex om man rider med ridstövlar. dvs som syntetsadlar kan göra.
men fördelarna överväger nackdelen så det är helt ok.

Tack !
Jag har precis provat en och tyckte den var super. Vill gärna behålla den. Hur är det med materialet ? Är det väldigt känsligt för regn ? Är den svår att hålla ren ?

En annan fråga, nu har jag provat och den ligger an ryggen under hela sadeln. Men jag blir lite osäker, på vänster sida ligger den bara mot ryggen väldigt smalt. Är det för att jag sitter fel eller han är ojämnt musklad eller passar den helt enkelt inte så bra ? Det var så tydlig skillnad, på höger sida blev det bra, breda spår efter anläggningsytan och på vänster låg den an hela vägen men bara ett tunt streck.:confused:

Kan det vara så att hästen sätter över dig på ena sidan?

Ananrs så måste jag bara säga positivt om den sadeln! UNDERBAR att rida i! Jag har inte upplevt materialet känsligt mot något.. och det går att rengra med vanlig rengöringsmedel för syntetsadlar!

Liknande trådar

Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
774
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken... 2
Svar
23
· Visningar
1 129
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
265
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka