Wintec Isabelle?

Två små tips bara:
* Är det regnigt och du skall tävla, välj då inte dina allra finaste vita ridbyxor. Risken finns då att de är alldeles svarta efter sadeln som kan färga av sig.
* Hoppa inte med denna sadel, risken finns att du vrider höften ur led. Det går nämligen inte att komma ur den...
 
Det som för mig är ett minus är att den (i mitt tycke) är väldigt djup i sitsen.

På min häst är den för smal, så den sitter alldeles för högt i fram, det i kombination med den djupa sitsen gör det svårt/omöjligt att få fram höfterna. :(
 
Färgat av sig har min inte gjort, befarade det men dom vita ridbyxorna är fortfarande vita(även efter regn)
Sen rider jag oftast i tygskodda och då går det även att hoppa :)
 
Hur ligger priset på Isabelle med cair kuddar? den är väl dyrare än "vanliga" wintec cair dressyrsadeln?
 
Jag måste bara passa på att fråga om wintecsadlarna passar på hästar med rak rygg? Det kanske skiljer mellan dom?

// Kajsa
 
Den har legat bra på en av mina pållar som har haft väldigt rak rygg och knappt någon manke...
 
"Det som för mig är ett minus är att den (i mitt tycke) är väldigt djup i sitsen. "

Funderade på den djupa sitsen... På vilket sätt blir det en nackdel? Blir det svårare att vinkla bäckenet efter behov? Eller fler/andra nackdelar?
 
För mig är det ett problem med bäckenet/höfterna, jag är stel från början och då blir det inte alls bra i den sadeln,. FAst som fördel ska man säga att det är rät skönt, man får en bra sits!
 
tack för tipset men känner du till denna person? är det en butik bakom? man vet ju aldrig om dom är seriösa...
ska även kolla runt här i stockholm i butikerna men nu vet jag ju var priset kan ligga, tack. :bump:
 
Jo jag har mejlat han och jag tror att han direktimporterar sadlarna, alltså inga mellanhänder, och då bli priserna billigare.
 
Jo just det, han har andra sadlar än just Isabellen ifall nån är intresserad..
 
fast då måste man ju först få sadeln utpassad av en butik, sedan säga att man inte vill ha den och sedan beställa av honom :crazy: kan ju bli rätt bökigt förståss :D för jag kan inte själv avgöra om en sadel passar eller ej :(
 
Han kanske kan det där med att passa ut sadlar så har man tur kanske han kan komma förbi :)
 
jag köpte en Wintec (fast hoppsadeln) idag o köpte till ett annat järn eftersom svart inte passade. och det kostade 300:-
 
Ja då kanske det inte går.. Du kan ju alltid fråga om du får ta ut sadlarna på prov eller vad man ska säga, eller kunna typ byta om det inte passar.
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 748
Senast: lillamy73
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 176
Senast: Tossa90
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 283
Senast: QueenLilith
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 450
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp