Wintec sadlarna Snabba svar önskas!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nica
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 15
  • Visningar Visningar 1 051
N

Nica

Hej!

Jag har en fråga angående Wintec 500 Cair, vad är det för typ av sadel?? Är det en syntetisk allroundsadel, dressyrsadel eller westernsadel?? Jag har inte den blekaste aning eftersom jag inte har haft någonting att göra med dessa sadlar någongång.
Tacksam för svar!!

Sv: Wintec sadlarna Snabba svar önskas!

Wintec 500 Cair är väl en allroundsadel med "luftstoppade" bossor.

jag har en dressyr....så det finns i olika modeller dock inte western vad jag vet.

jag har en sån sadel.
dom är i syntet, ja har en allround som funkar bra, hästen trivs och sen kan man ju bredda den när dom växer ur den..jag har breddat en gång hitils och den ligger fortfarande bra.
så ja tycker att de e en bra sadel.

Hej. Har haft en sådan sadel, min häst passade den ej då kan är kort i kroppen och över ryggytan. Putorna är ganska långa på dessa sadlar och min pålle blev störd särskilt i galopparbete då han ej fick tillräckligt med ryggfrihet. Har idag en sadel som är mer svängd. Jag fick mycket ont i mina jumskar av dressyrarbete då sadeln är "bred" i midjan.Något att ta i beaktning ,dock är vi alla olika! Lycka till!

wintec/bates överlag...hur är dom...Då främst dressyrmodellen isabell ...går dom få med ullstoppning......

Senast ändrad av en moderator:

fick ett svar från en återförsäljare....hmm 3-6 månader kan det ta om man vill ha med ull...

Min är med ull....och brun, vilket kan ta ytterligare tid att få....och till salu... ;)

Nån som tävlar dressyr med nån wintec? Vad är att rekommenderas, ull eller cair? Eller är det en smaksak?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 503
Senast: Lavinia
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
12 126
Senast: valpköpare
·
Utrustning Hej! Jag har lite frågor angående Robin hood elite då den ser rimlig ut att kunna passa ponny :D,jag har en annan tråd med bilder på...
Svar
0
· Visningar
1 214
Utrustning Kanske bara jag som är dålig på att leta men varför finns det så få dressyrsadelmodeller till ponny? Dottern har hittills ridit i en...
Svar
4
· Visningar
1 377
Senast: ylvalill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår