• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nutten
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 724
N

Nutten

är det någon som har/haft en wintec och tyckt att den var bra ? ser att det är jättemånga till salu överalllt.

Sv: wintec

Jag har det på mitt fullblod å är helnöjd med det!:rofl:

ja det är jättebra sadlar, till en extremt bra pris.
Jag har en till salu pga att mina ben inte får plats i den längre.

Jag köpte en Wintec sommaren 2000, som nödlösning då jag inte hade råd med den sadeln jag ville ha (pessoa) och var i akut behov av en sadel.
Någon pessoa blev det aldrig utan jag har kvar min kära wintec-sadel, eftersom den passar både mig och hästen så bra :love: Att den dessutom har ett oslagbart grepp (har modellen med konstmocka i sätet) är lättskött och faktiskt riktigt snygg gör ju inte det hela sämre.

Jag tycker wintec sadlarna är superbra. Så länge de passar ryggen på hästen :D Ångrar att min följde med mitt halvblod

Jag har haft Wintec sen 80-talet :D....det säger väl allt....;)

Men just nu måste jag sälja min älskade sadel då jag inte har någon häst som den passar till :(

Jag har en allround Wintec till mitt halvblod. De är bra eftersom de är så otroligt lättskötta (inget kladd med läderbalsam ect etc). Och precis såsom andra skriver så sitter man skönt i dem. Dessutom är de lättare än en lädersadel. Något negativt med min sadel är dock att den behöver stoppas om oftare än min dressyrsadel som är av läder. Men på det stora hela så kan jag rekommendera Wintecsadlarna. De är grymma.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 900
Senast: Görel
·
Utrustning Vet någon vart man kan köpa nya sadelgjordsstroppar passande Wintec?
Svar
6
· Visningar
739
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 323
Senast: Silje
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

Hästrelaterat

Tillbaka