Wintecsadel...

BOGGIE

Trådstartare
Är det någon som vet...går det att stoppa om den äldre modellen av Wintecsadel? (ca 12 år gammal)

Eller måste han få gå till den sista vilan? :cry:

Tror inte att det går att stoppa oom en sådan "ny" Wintec. Men hör med antingen din ridsportaffär eller en sadelmakare.
Men då ställer jag mej den frågan: Hur har du burit dej åt för att få en Wintec sadel som behöver stoppas om?
Jag har haft, och har många av modellen Sport och ingen har behövts stoppas om, dessutom är dom inte omstoppningsbara. Inte ens trots att den äldsta jag har haft har varit gjord i början på 80-talet. Och den används nästan dagligen.

Den behöver stoppas upp snarare än stoppas om...den är på gränsen till lite trång...men jag ska kolla med sadelmakaren "fram på byn". ...får hoppas att man slipper bli utskrattad när man kommer in med antikviteten.... :o ;)

Jag har haft en tidig 90-tals Wintec dressyr som jag lät stoppa om. Den blev jättebra! (Fast jag fick ändå sälja den för hästen hade breddat så bommen var för trång)

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 075
Senast: tara
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
456
Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 231
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden V