wintecsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare gerda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 670
G

gerda

hej finns det nån som vet hur länge det har varit utbytbara järn på sadlarna tänkte köpa en begagnad men säljaren vet inte om det är det

Sv: wintecsadel

Det ser man väl på sadeln? Man ser tydligt om det går att byta eller inte det är stor skillnad. Kolla ungefär vid stigläderkrampan där ska det sitta en skruv, sen är det väl kardborre under framvalvet så man kan dela på sadeln...

Under 80-talet och fram tills ca 1990 så såldes det enbart Wintec sadlar av modellen Sport.
Och dom var alla med enkelkåpor, långa sadelgjordsstroppar och fasta bomvidder.

1991 började dom "nya" modellerna tillverkas och då har dom alla register kvar och kan hjälpa till med att spåra när sadeln är tillverkad....
Tyvärr så är alla tidigare register försvunna i en stor brand som dom drabbades utav i början på 91.

Vad jag vet så är det kardborre framtill på undersidan av framvalvet som man kan öppna och två skruvar som man skruvar upp när man ska byta järn.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har en dressyr sadel (en ganska ovanlig här i Sverige) är en sommer remos musica 18tum som köptes ny sommaren 19 som jag...
Svar
1
· Visningar
321
Senast: DarkInNight
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 129
Utrustning Jag måste sälja nuvarande transporten för att byta till en fronturlastad. Kraven är stabil, aluminium eller kompositgolv, sadelkammare... 2
Svar
28
· Visningar
1 156
Senast: MiniLi
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka