Sv: WOW-sadlar, är de verkligen WOW?
Nu har jag ridit i den också. Koppjärnet var inte optimalt för min häst, men trots detta gick hon betydligt bättre med FLAIR än ullstoppning. Trots att ullstoppningen i Jessican är verkligen super, med jättefin svikt.
Jag satt jättebra, den smala midjan på sadeln tillät benen att hänga rätt ner i lodrät sits helt utan spänningar. Underbart. P g a det något smala koppjärnet kändes ju sitsen lite hög i framkant, men när vi pumpat om sadeln lite blev det ändå markant bättre.
Hästen kändes otroligt fin i sidvärtsrörelser där hon annars kan bli lite seg när det börjar bli jobbigt. Det sista lilla "dansandet" kom på plats. Galoppombytena fungerade bättre än vanligt och överlinjen var lättare att få kontakt med.
Sitsen var lite djupare än vad jag normalt föredrar, men jag kommer i höst att ta tillfället i akt att prova ut en WOW till mig och hästen - absolut. Ska bli jätteroligt att se alla modeller och färger i verkligheten.
Priset; 21 000 kr, tycker jag inte är hårresande dyrt för så pass bra kvalité med så många möjligheter. Både hantverk och läderkvalité imponerade.