• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Grimhild
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 210
G

Grimhild

Någon som känner till några butiker där dom har fina sadlar, träns med mera, där man har mer av modell större? Letar efter ett fint träns till min bruks nordis, men på Börjes och Hööks finns det då inget vettigt i rätt storlek. Vore kul med något western inspirerat. Tips emottages..!

Sv: X-Full!

Här finns det större storlekar, kanske inte just westerninspirerat.. Jag vet hur svårt det är att hitta grejer i schysst kvalité i större storlekar så lycka till i sökandet ;)

Westernträns är ofta väldigt justerbara och väljer du tex ett enöras träns så behöver du inte oroa dig för att pannremmen blir för kort.

Många westernsadlar går att få i breda vidder som passar vidare hästar men det finns även westernsadlar specialtillverkade för breda hästar.

Tex:
Draft horse special
Wide Special

Det finns även bomlösa westernsadlar som passar i stort sett alla hästar.
Nevada Westernsadel
Torsion Western

Ja det kanske dom är, tränset som följde med pållen vid köp är nog av western sort, väldigt fint, men utan pannrem och nosgrimma (inte för att det behövs) skulle vilja ha något liknade men har inte hittat något ännu, dom flätade tyglarna börjar tyvärr bli ganska slitna (trots omsorgsfull skötsel) och jag skulle behöva ett annat träns att variera med ibland. Får väl titta runt lite och se om något passar oss.

Den bomlösa sadeln "Nevada" ser ju superbekväm ut :)
Nu köpte jag en barbacka sadel i höstas (nödlösning). Så något nytt sadelköp är väl inte aktuellt ännu iallafall, måste försöka spara lite först :o)

Men tack för dina tips.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 242
Senast: iNHALE
·
Mat Jag tänkte investera skatteåterbäringen i en uppgradering av köksverktygen. Mer specifikt så letar jag efter en matberedare och en gryta...
Svar
10
· Visningar
640
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 437
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår